Voetenleed

Vandaag voor het eerst met blote voeten in mijn schoenen naar buiten geweest! Ben die grove, dikke laarzen allemaal zo spuugzat, dat ik bij het horen van de weersvoorspellingen meteen m'n ballerina's uit de kast heb getrokken. Nou was dat geen onverdeeld succes. In de eerste plaats omdat ik vorig jaar aan het eind van de zomer flink wat schoenen weg heb moeten doen omdat ze er echt niet meer uitzagen. Daardoor was er weinig keus vanmorgen en trok ik heel naief m'n zwarte ballerina's aan, die sinds ik ze heb gedragen op een vlucht naar NewYork, nooit meer echt lekker hebben gezeten. Misschien is het de assocatie met opgezwollen voeten, maar feit blijft dat ik al halverwege de dag spijt als haren op m'n hoofd had dat ik die hielen-kapot-makende ballerina's had verkozen boven mijn zweterige Uggs. Ik herinner me ineens weer hoe ik vorige zomer regelmatig de verbandtrommel op kantoor moest plunderen om met pleisters het lopen op die rottige ballerina's nog enigszins mogelijk te maken... Een dag met mooi weer en het komt weer allemaal naar boven.

Maar ja, wat is het alternatief? Op vakantie in de Dominicaanse Republiek zagen we dames die het probleem simpelweg oplosten door zo'n pantyvoetje te dragen. Leuk idee, ware het niet dat ze die combineerden met peeptoes en pumps. Nee, dan maar liever pijnlijke voeten. Het oog wil ook wat, toch?

Gelukkig ben ik positief ingesteld; ik hou mezelf gewoon voor dat alles anders is als ik nou maar dat paar ballerina's koop dat zo lekker zit dat ik er uren op rond kan huppelen zonder dat er een blaar of kapotte hiel in sight is. En natuurlijk moet je je schoenen regelmatig kunnen wisselen, dus een paar is dan echt niet genoeg. Funest voor je voeten. Dus hup, maar meteen een aantal leuke kleurtjes uitzoeken. En aangezien ik uit ervaring weet dat je goedkope ballerina's vaak al aan het eind van het seizoen kunt wegooien, loont het blijkbaar ook om te investeren in een stel dat niet van Bristol of Scapino afkomstig is. Goedkoop is duurkoop heb ik altijd geleerd.
Dus ja, als ik er goed over nadenk, zou ik gewoon minstens vier paar Tods moeten kopen. Niet omdat ik dat zo graag wil hoor, nee, het is pure noodzaak. Kwestie van investeren in je gezondheid.



Misschien dat ik daar dan maar meteen die Tods tas bij moet nemen die ik laatst bij Forte zag staan. Je moet toch iets hebben om je ballerina's in te doen, mocht je aan het einde van de dag toch over moeten stappen op sneakers...

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints