Leestips

Deze week heb ik twee boeken gelezen, die ik jullie echt niet wil onthouden. Heel verschillend, maar wat mij betreft allebei aanraders.

De ene is 'Bij ons thuis' van Harriet Evans. Dit is het eerste boek van mijn stapel geleende biebboeken. Een roman van een schrijfster van wie ik ook het boek 'Een hopeloze romaticus' in mijn boekenkast heb staan. Was dit boek best aardig, maar een beetje te chicklit-achtig naar mijn smaak, het eerder verschenen 'Bij ons thuis' is een boek vol sfeer en toch met de nodige romantiek voor de zwijmelaars onder ons. Mij sprak vooral het ouderlijk huis van de hoofdpersoon, 'Keeper House', enorm aan. Sfeervolle beschrijvingen a la Rosamunde Pilcher en Marcia Willett, waarbij zoals gebruikelijk veel wijn en whiskey geschonken wordt. "Je zou ervan aan de drank raken, zo gezellig klinkt het", zou mijn moeder zeggen.



Hier een aardige omschrijving van het verhaal:

Home should be a place where you can relax, escape your worries and hide away in comfort with your family. Not for Lizzy Walters, where a summer at home means juggling family secrets and confronting old flames. Some families warm your heart. Lizzy's makes her head spin. Home - For most it's a place of calm and safety. For Lizzy Walter, things are a bit more complicated. Keeper House - a cherished old place deep in the countryside - has always been the heart of the Walter's universe. There, Lizzy can escape from her London life and ease her heart and mind. But trouble is on the horizon. For a start, her entire family are hiding something. Then the Love of Her Life makes an unexpected reappearance - just when she thought she was starting to get over him. And now Keeper House itself is in peril. By the time the Walters gather for a summer wedding, the stakes have never been higher - for Lizzy, for her family and for love!

Het andere boek dat ik heb gelezen is 'Doorzakken bij Jamin' van Hanneke Groenteman. Niet haar meest recente boek, maar ik zag het voor 4,99 euro liggen bij Albert Heijn, dus een mooie gelegenheid om eens wat van haar te lezen. En wat kan ze schrijven! Lekker vlot, vol humor en zelfspot, maar vooral zo herkenbaar. Iedereen die weleens een dieet gevolgd heeft zal zich herkennen in de grappige en soms ontroerende verhalen van een vrouw die gek is op eten, maar ook worstelt met haar gewicht en daarom alle mogelijke dieten al heeft uitgeprobeerd.



Ik kan dan ook niet wachten om morgenmiddag naar Donner te rennen en haar nieuwste boek 'Bestemming bereikt?' te kopen. Want zoals iedereen weet is Hanneke slank en strak uit de strijd gekomen na het ondergaan van een maagverkleining. Ik ben zo benieuwd hoe ze uiteindelijk tot die ingrijpende beslissing is gekomen en hoe haar leven veranderd is. Heeft het slank-zijn haar gebracht wat ze verwachtte en waar ze zo intens naar verlangde? En is het het offer waard? Hoe brengt ze als levensgenieter de discipline op om zich te beperken tot weinig en vaak vetvrij voedsel? Dat zijn prangende vragen waar ik als emotie-eter heel graag antwoord wil krijgen. Dus op naar Donner!

Reacties

  1. Bestemming bereikt? is zeker een aanrader, maar hebben ze die niet in die fameuze bieb van je? Groet, Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vast wel. Een goede suggestie, ware het niet dat ik wat boeken betreft ontzettend hebberig ben. Zeker als ik eigenlijk al weet dat het een goed boek is.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints