Uit eten in Rotjeknor

Bij het ontdekken van mijn nieuwe stad hoort natuurlijk ook het uitproberen van voor mij onbekende eettentjes. Maar heb ik eenmaal iets gevonden waar ik écht lekker kan eten, dan ben ik ook wel zo'n sukkel dat ik daar dan steeds weer naartoe wil. Dat is de reden dat ik vanavond voor de tweede keer in acht dagen bij La Cubanita ga eten. Ik kwam daar vorige week voor het eerst, toen de vriendin van mijn broer voorstelde een hapje te gaan eten. Shia, die in Leidschendam woont, moest toch in Rotterdam zijn om de schildpadden van mijn broer eten te geven (een verhaal apart, maar dat vertel ik nog weleens..). En aangezien het tapasrestaurant voor ons allebei lekker dichtbij zit, was de keus snel gemaakt.



Bij La Cubanita kun je van maandag tot en met donderdag voor € 17,50 onbeperkt tapas eten. Net als bij een sushibar kies je telkens een aantal gerechtjes van de kaart, net zolang tot je zo vreselijk vol zit dat zelf de hebberigheid je er niet meer toe kan brengen nog één hap te eten. Want eet je iets niet op, dan betaal je ervoor. En dat weerhoudt ons Hollanders ervan om meteen bij de eerste ronde alle tapas van het menu te bestellen.

Maar aan de smaak van het eten zal het niet liggen. Van de gedachte aan de reuze garnalen in chili roomsaus alleen krijg ik al water in mijn mond!Om maar niet te spreken van de krabkroketjes met limoendip en de gebakken geitenkaasjes met honing. Kortom, wat mij betreft een echte aanrader! Je vindt La Cubanita aan de Blaak 329.


Een ander toppertje vind ik Bagels & Beans, met een vestiging in boekwinkel Donner (Lijnbaan 150) en op de Hoogstraat (nummer 129b). Ideaal voor een gezond ontbijt, lekkere lunch of een kop koffie tijdens het winkelen. Nou ja, kop thee in mijn geval. Nog beter zijn de heerlijke vruchtenshakes. En om al dat gezonde te compenseren neem je daar een flinke punt cheesecake of appel en kaneel muffin bij. Want we moeten natuurlijk wel om het behoud van onze natuurlijke vetlaag denken.



Binnenkort ga ik uit eten met een groepje oud-collega's. Eén van hen stelde voor om naar Angelo Betti te gaan, waarop iedereen, behalve ik, reageerde dat dat wel weer eens lekker zou zijn omdat ze daar nu eenmaal de beste pizza's van Rotterdam maken. Tot mijn schande moet ik erkennen dat ik daarvoor nog nooit van Angelo Betti had gehoord, laat staan dat ik die succespizza's ooit heb geproefd. Maar dit gebrek aan ervaring ga ik binnenkort goed maken. Dus wordt vervolgd!

Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints