Het voorjaar komt eraan!

Spring is in the air! Nou ja, bijna in elk geval. 's Morgens hoor je de vogels weer fluiten en overal steken krokusjes en sneeuwklokjes dapper hun kopjes boven de koude grond uit. De afgelopen week hebben we al flink wat zonnige dagen gehad en hoewel de temperaturen niet hoog zijn, is er bij mij vanbinnen iets tot leven gewekt. Als ik eenmaal weer de hortensia's in de winkel zie staan is er bij mij geen houden meer aan! Zeker als ook nog eens de heerlijkste chocolade paaseitjes in de schappen verschijnen en er allerlei hebberigmakende paasdecoraties in lieve pasteltinten te koop zijn, krijg ik last van lentekriebels.

Nou, last eigenlijk niet. Ik vind het heerlijk! Ik kan zo intens genieten van zo'n onverwacht zonnetje waardoor de wandeling door het park tussen de middag ineens een soort feestje wordt. De bolletjes die omhoog komen, de knoppen aan bomen en struiken die op springen staan... Dan mag er nog sneeuw voorspeld worden voor komend weekend, maar in de natuur gaat alles gewoon door. Die lente komt er echt aan!


En ondertussen moeten we maar gewoon hyacinten en blauwe druifjes naar binnen halen en genietend uitkijken naar wat komen gaat. Voor wat betreft die sneeuw, die kunnen we moeilijk terug spugen, dus laten we er het beste van maken. Dus wat denk je van een grote stapel tijdschriften, een dampende kop thee en een warm bontplaid op de bank? Ik ben van plan het lekker rustig aan te doen dit weekend. Morgen ga ik voor het eerst een bezoekje brengen aan de centrale bibliotheek. Met mijn RotterdamPas krijg ik een tientje korting, dus een mooi moment om lid te worden. Ik kan nu al blij worden als ik denk aan al die duizenden boeken die daar op me liggen te wachten! Dus tot het weer tijd is voor lange buiten-zit-avonden, vermaak ik me prima met Maeve Binchy, Nicci French en al die nog onbekende auteurs die wachten om door mij ontdekt te worden.

Hier vast wat foto's van vorig jaar om in de stemming te komen...

Kattenkruid, akelei en vrouwenmantel, met daarachter nog net een stukje van de grote hortensiastruik.


Een doorkijkje in de tuin van mijn vorige huis. Hoewel hij helemaal niet groot of heel bijzonder was, zal ik die tuin best gaan missen denk ik. Toen ik er kwam wonen lag er alleen overal grind. Door zelf vanalles om te spitten en nieuwe planten uit te zoeken, heb ik echt een nieuwe hobby ontdekt. Hopelijk lukt het om van mijn balkon een kleine groene oase te maken, waarin ik weer lekker met mijn vingers in de aarde kan wroeten.

 
Een witte allium, oftwel sierui


Euphorbia en een van mijn favorieten; vingerhoedskruid


Als ik zo door mijn tuinfoto's zit te bladeren, krijg ik er helemaal zin in. Binnekort toch maar vast eens na gaan denken over hoe mijn balkon eruit moet gaan zien. Heb jij tips om een balkon leuk aan te kleden of weet je planten die het goed in potten doen? Ik hoor het graag! Bijna niks zo leuk als voorpret.

Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints