Gezellig weekend

Zo is het vrijdagmiddag en ligt het hele weekend nog voor je, en hup, ineens is het weer maandagochtend en sta je aan het begin van een nieuwe werkweek. Des te meer reden om ervan te genieten dus! Van het weekend bedoel ik dan, he!

Zaterdag kwam mijn zus bij me logeren, dus lekker samen de stad in geweest. Het weer was niet geweldig, maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben een bagel gegeten bij Bagels & Beans, want daar was Audrey nog nooit geweest. Ook zij is inmiddels een liefhebber! Natuurlijk kon ik maar weer moeilijk kiezen uit al die heerlijke dingen die er op de kaart staan. Ik ben uiteindelijk gezwicht voor een volkoren bagel met banaan, honing en kaneel. Alleen die geur al is heerlijk. Vers aardbeiensap erbij...mmm!

Daarna konden we weer op volle kracht verder met shoppen en zijn goed geslaagd. Op de terugweg nog even over de markt gelopen. Het was al tegen vijven, dus ze waren de boel al aan het afbreken. Het begon ook steeds harder te regenen, dus we hebben alleen even bij de bloemenkramen gekeken. Daar kon ik voor € 2,50 een enorm pak mee krijgen met vijf verschillende bossen bloemen. Zacht roze rozen, bessen, rode anjers, lila tulpen, gekrulde takken en oranje ranonkels. Een vreemdere combinatie kun je je haast niet voorstellen en ik zou het zeker niet zelf hebben uitgezocht. Maar verdeeld over twee vazen werden het toch heel leuke boeketten, zeker voor dat geld!






Zondagmiddag hadden we met onze broer en zijn vriendin afgesproken. Gelukkig van te voren gereserveerd, want café Floor was stampvol toen we er rond één uur aankwamen. Lekkere sandwich op van dikke bruine boterhammen, belegd met kalkoenfilet en een salade van appel, rozijnen, bleekselderij en knolselderij. Vooral 's zomers is Floor echt heel leuk, omdat je dan in de gezellige, grote tuin kunt zitten. Ook als je naar het theater of de bioscoop gaat, kun je bij Floor terecht voor een snelle maaltijd. Als je het van te voren aangeeft, houden ze hier rekening mee en zorgen dat je op tijd bent voor de voorstelling.



Nu we toch bij elkaar waren, hebben we meteen maar onze agenda's getrokken en een datum geprikt voor een weekendje naar het Gors. Een tijdje geleden zijn we door mijn oom en tante uitgenodigd om met z'n vieren in hun huis in Nieuw-Beijerland te komen logeren. Mijn oom gebruikt dit huis als kantoor. Hij heeft het een aantal jaar geleden helemaal in de oude stijl teruggebracht, compleet met antieke tegeltjes, authentieke verfkleuren en glas in lood. Bovendien ligt het geweldig; vanuit de woonkamer kijk je uit op een enorm weiland (het Gors) dat grenst aan het water (het Spui). In de zomer kun je er zwemmen bij het door mijn oom en tante aangelegde strandje en in de winter wordt er volop geschaatst op de slootjes die het Gors doorkruisen. En met de bootjes en schepen die op het Spui langsvaren is er altijd wel wat te zien.

We hebben daar begin januari een heel gezellig weekend gehad. Zo gezellig, dat het volgens mijn oom zeker voor herhaling vatbaar was. Dus vandaar dat we komend weekend opnieuw naar Nieuw-Beijerland afreizen. Compleet met hond, want voor Robin is het Gors een soort paradijs. Het is aan alle kanten afgesloten, dus hij kan gewoon los lopen. Ondanks de regen heeft hij de vorige keer als een dolle over het land gerend. Vogels wegjagen, uit de slootjes drinken en vooral heel, heel hard rennen. De uren daarna lag hij compleet uitgeput op de bank.



Ik zal aan mijn oom vragen of ik wat foto's van het huis op m'n blog mag zetten. Absoluut de moeite waard! Wordt dus vervolgd...

Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints