Pizza!

Gisteren was het dan zover. Heb met drie oud-collega's gegeten bij het befaamde Angelo Betti, de oudste pizzeria van Rotterdam. Ik was best een beetje verbaasd toen ik uit de tram stapte en meteen tegen het restaurantje aanliep. Ik zeg restaurantje, want het is echt klein. Er zijn twee verdiepingen met elk zo'n zeven tafeltjes. Geen wonder dat je vaak lang moet wachten voor je aan tafel kunt, want reserveren, daar doet de familie Betti niet aan. Gelukkig viel het bij ons reuze mee en konden we al na zo'n tien minuten naar een tafeltje boven. De inrichting is absoluut niet sjiek of heel bijzonder, maar door dat simpele heeft het toch wel iets aparts. Er wordt gewoon italiaans gesproken, dus dat maakt het allemaal wel heel 'authentiek'.



Maar uiteindelijk draait het natuurlijk om de pizza's. En die zijn echt erg lekker. Het viel niet mee om een keus te maken, maar ik heb uiteindelijk de Pizza Divina besteld met zalm en mascarpone. Smaakte heel goed, maar voor mij was het allemaal wat te machtig. Ik heb zowaar een stuk laten liggen en dat is echt een primeur. Ook het toetje heb ik overgeslagen, maar mijn tafelgenoten gingen aan de tiramisu en de aarbeiencoupe. Ik ben geen grote ijsliefhebber, maar de toeten zagen er heel gezond uit met lekker veel slagroom en vers fruit. Het schijnen, naast de pizza's, ook de ijsjes te zijn waar Angelo Betti om bekend staat. Ook niet zo vreemd als je weet dat het restaurant jaren geleden begonnen is als ijssalon, geopend door opa Betti. Ook nu is het nog een familiebedrijf waar een deel van de Betti's flink de handen uit de mouwen steekt.

Kortom, heb je gewoon zin in een lekkere pizza zonder veel gedoe en voor niet al te veel geld? Dan is Angelo Betti the place to be!

Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints