Terug naar het goede leven

Ik ben een afvallige. En dat al na één week. Ergens schaam ik me dit toe te moeten geven en vind ik mezelf een flapdrol. Maar aan de andere kant ben ik zó blij! Ja, alweer; blij, blij, m'n hartje is zo blij! Alleen nu niet omdat ik mijn koolhydraatarme, excuus, koolhydraatbeperkte dieet zo goed volhou, maar omdat ik ermee ben gestopt.

Het was niet dat het niet vol te houden was en ik 'gezondigd' heb. Ik miste de simpele dingen; 's morgens m'n kop thee met zoetje, een lekkere verse bruine boterham, een koud glas cola light bij een goede film op tv of op een terrasje... De geur van vlees, vis en eieren die me tegemoet walmde als ik de koelkast open deed maakte me op slag misselijk. Misschien dat je daardoor ook minder gaat eten en is dat een truc van het dieet. Ik weet het niet. Maar wat ik wel weet is dat het vette eten m'n neus uit kwam. Ik miste m'n bammetjes, m'n eierkoek, m'n fruit, m'n glaasje melk... kortom: ik miste m'n koolhydraten!


De druppel was dat ik na een week lang me keurig aan het dieet gehouden te hebben, maar 1 kilo was afgevallen. Ik weet dat een kilo per week keurig is, maar juist aan het begin van een dieet val ik normaal meer af. Ook dit dieet van Yvonne Lemmers staat erom bekend dat de meeste winst aan het begin van het dieet behaald wordt. Nou, bij mij dus niet. En de gedachte waarmee ik me normaal troost, dat het misschien in de centimeters zit in plaats van in het gewicht, ging nu ook niet op. Ik had me bij de start namelijk keurig gewogen. Met de beste fantasie van de wereld was er na een week niks anders van te maken; ik was geen centimeter kwijt, nergens.

Dus nu ben ik toch maar weer overgestapt op 'het gezond verstand dieet', wat zoveel inhoudt als gewoon gezond eten. Groente, fruit, bruin brood, genoeg water drinken, wat meer bewegen en zo af en toe wat lekkers. Ik weet niet hoe lang het goed gaat, maar wat ik wel weet is dat ik voorlopig met volle teugen geniet!



Hoorde van een collega dat het bij Radar de laatste keer uitgebreid over het Dr. Frank dieet (ook een koolhydraatarm dieet) ging. Heb het nog niet gezien, maar je kunt het terugkijken via Uitzending gemist. Schijnt niet al te positief uit de bus te komen...






Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints