Fair aan de Maas

Pfff, ben blij dat ik zit! De hele dag van hot naar her gelopen, dus nu na een heet bad lekker de voetjes op de bank.

Vanmorgen moest hondje al om half negen bij de trimmer zijn. Zijn haar groeit enorm snel, dus al na zo'n tien weken ziet hij eruit als Samson met een vacht zo dik dat een ijsbeer er jaloers op zou zijn.


Hij ging al jaren naar dezelfde trimsalon in Oud-Beijerland en gelukkig kan hij tegenwoordig terecht bij een trimster die niet alleen in die salon in Oud-Beijerland werkt, maar ook honden bij haar thuis in Rotterdam knipt/plukt. Dus iemand die niet alleen weet hoe ze westies moet verzorgen, maar die ook nog eens bekend is met de nukken van hondje Robbedoes. Hij houdt niet van borstelen, laat staan dat hij het leuk vindt om 3,5 uur lang geplukt, gewassen en gefohnd te worden. Diep respect voor trimster Esther! Ook dit keer is het haar weer gelukt Harige Harry om te toveren in een spierwit lammetje dat ondanks zijn flapoortjes weer eruit ziet als een echte westy. (Een 'after' foto volgt; meneer is nu te moe om te poseren en ligt uitgeput op de bank.)

Hoewel ik natuurlijk niet wil suggereren dat mijn leed ook maar enigszins in de buurt komt bij dat van die arme Robin, is zo'n ochtendje trimmer voor mij ook niet zo leuk. In de tijd dat de hond wordt getrimd moet ik me namelijk op een andere manier zien te vermaken. Maar dan wel in de buurt. In dit geval is dat Rotterdam Zuid. Gelukkig is het Zuidplein vlakbij, maar toch is 3,5 uur wel erg lang om daar rond te lopen. Xenos en V&D hebben nog weleens wat leuks te bieden, maar verder ben je er vrij snel uitgekeken. Uit pure verveling maar vast een pot oplosbare vezels en vitamines gekocht die nodig zijn bij mijn dieet. En ook nog maar wat extra tupperware doosjes die je ook kunt invriezen. Ook met het oog op het 'grip op koolhydraten' gebeuren.

Toen de trimster om 11.45 uur eindelijk belde was ik inmiddels doodmoe van het rondslenteren. Snel hondje opgehaald die eruit zag of hij in de Omo gewassen was en hup, terug naar Rotterdam. Even tijd om een glas water te drinken en toen weer snel terug naar de metro om daarna de bus naar Oud-Beijerland te pakken. Daar had ik afgesproken met mijn zus, zodat we samen naar de Fair aan de Maas in Binnenmaas konden gaan.



Vorig jaar zijn we ook geweest en net als toen hielden we het vanmiddag droog. Als het zonnetje doorbrak was het meteen lekker, maar helaas zat 'ie  vaak verstopt achter een pak humeurige wolken waardoor het kil aanvoelde.




Dit jaar geen grote aankopen gedaan, dus ben behoorlijk trots op mezelf. Alleen een stuk ambachtelijke fudge gekocht (genieten zolang het nog mag!) en drie kruidenplanten. Er staat elk jaar een man op de fair met een enorme hoeveelheid verschillende kruidenplanten. Ze zien er prachtig gezond en stevig uit en het zijn er zoveel, dat het moeilijk kiezen is. Zeker omdat ik nog niks heb. Heb gekozen voor planten die ze niet zo snel bij het tuincentrum hebben; marokkaanse munt, een maggiplant (had ik in mijn vorige tuin ook, groeit als een tierelier en is lekker in soep) en houtunya, dat lekker schijnt te zijn bij japanse en chinese roerbakschotels.



Er werden ook roofvogelshows gehouden met uilen, raven, valken en gieren. Best een zielig gezicht, zo'n vogel die aan een touw vastzit op een paaltje, zodat mensen 'm kunnen bekijken. Maar ja, deze vogels kunnen af en toe nog lekker vliegen. Dat kun je van kanaries en parkietjes in kooitjes niet zeggen.
Toch zelf ook maar wat foto's gemaakt. Er zat een schattig klein uiltje bij en ook onderstaande vogel was gewoon te mooi om niet te fotograferen. 



Tussendoor lekker koffie gedronken bij de tent van Braco. Dit schijnt een restaurant in Rotterdam te zijn, aan de 1ste Pijnackerweg om precies te zijn. Moet ik snel eens opzoeken op mijn plattegrond, want de muffins, brownies en blondies zijn er overheerlijk. Hoewel, met het oog op het komende dieet kan ik dat misschien beter niet doen.





Nu lekker een avond op de bank hangen, want ik moet morgen weer fris en fruitig zijn. Ik ga al vroeg op pad richting Oud-Beijerland, dit keer voor de grote rommelmarkt die daar elk jaar wordt gehouden. Moet er natuurlijk bijtijds zijn om nog kans te maken op goede koopjes!
Daarna snel met de buit terug naar Rotterdam, waar ik met een vriendin heb afgesproken om te gaan high tea-en bij hotel New York. Maar of al dat lopen de genuttigde kalorieen en bijbehorende kilo's kan compenseren betwijfel ik...


Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints