Rommel en scones

Zaterdagochtend al vroeg uit de veren voor een bezoek aan de rommelmarkt in Oud-Beijerland. Tja, wat zal ik ervan zeggen... hij deed zijn naam wel eer aan. Begrijp me niet verkeerd, ik ben gek op rommelmarkten, maar je hebt rommel en je hebt oude spullen met potentie. Dit viel duidelijk in de categorie rommel, oftewel oude meuk. Maar goed, toch altijd spannend om rond te snuffelen in de hoop toch iets leuks te vinden. En dat is gelukt; een stenen aapje, zittend op een stapel boeken en met een boek op zijn kop. Tikkeltje kitsch, maar misschien daarom juist wel erg leuk. En voor 3 euro kun je nog eens wat kopen, toch?


Verder ook nog een merklap met hetzelfde patroon als eentje die mijn oma ooit heeft gemaakt en die nu bij mijn zus thuis aan de muur hangt. Ben zelf vreselijk met naald en draad, dus dan is 5 euro een klein bedrag voor iets dat ik zelf nooit zou kunnen maken. Nu alleen nog een leuke lijst erom, maar dat komt nog wel een keertje.

's Middags in Rotterdam bij hotel New York afgesproken met een vriendin voor een high tea. De zon scheen inmiddels uitbundig, dus het was heerlijk zo aan het water. Ik was nog nooit bij hotel New York geweest, maar ik denk dat dit weer ook het mooiste plaatje oplevert. Helaas kon je buiten niet reserveren en was het terras afgeladen met mensen, dus moesten we de thee binnen gebruiken. Natuurlijk wel leuk om het interieur te kunnen bekijken, want dat is toch ook wel heel apart.



De high tea zelf was niet echt spectaculair, maar de ambiance maakte veel goed. Wat is dat toch in Nederland, dat je nergens een echte engelse afternoon tea kunt krijgen? Er zijn zat restaurants die het aanbieden, maar verder dan een etagere met zoetigheid komen ze niet. Zeker goede scones zijn ver te zoeken. Terwijl ze in Engeland niet echt als culinaire hoogstandjes worden beschouwd, maar eerder een makkelijk en goedkoop soort broodje dat elke engelse kan bakken. Waarom lukt het hier dan niet? Bij hotel New York waren het redelijk luchtige, wat smakeloze kleine bolletjes, qua formaat lijkend op een flink bitterkoekje. En als je dat ziet, nou ja, dan weet je het eigenlijk al. Jaren geleden heb ik eens zogenaamde scones bij hotel des Indes in Den Haag gegeten. Van hetzelfde laken een pak. We kregen er spontaan de slappe lach van, juist omdat er daar zo'n poeha van gemaakt werd.


Hieronder scones zoals ze eruit horen te zien, met jam en clotted cream (en geen slagroom dus).


Maar goed, ook hier dus geen echte tea. Wel heerlijke flinterdunne sandwiches, dat dan weer wel. En verder allerlei zoetigheden zoals een mini merengue, turks fruit en een soort bonbons. Qua thee veel keus uit allerlei mooi klinkende theesoorten.
En voor wie iets van de sfeer van hotel New York mee naar huis wil nemen, is er een klein winkeltje waar ze onder andere serviesgoed verkopen. Ik vond vooral al die kleine koffertjes op de foto heel schattig.


In plaats van de metro terug naar het centrum besloot ik de watertaxi te nemen. Je bent er zo en je hebt natuurlijk wel een uniek uitzicht. Aanrader!






Gisteren bijna heel de dag flink aan de slag geweest om mijn huis weer schoon en gezellig te maken, want daar was vorige week door die tuinklus ook niks van gekomen. Ook meteen wat koolhydraatarme recepten geprobeerd uit 'Grip op koolhydraten', zoals rookkaascrackers en een quiche met broccoli en gehakt. Gisteren was de eerste dag van mijn nieuwe dieet en het voelde allemaal erg onwennig. Dat doet het trouwens nog steeds. Het is zo raar om geen brood te eten, geen light dranken te drinken en geen zoetje in de thee te doen.

Begin me nu ook niet zo erg lekker te voelen, maar volgens het boek is dat normaal. Je lichaam is zich dan aan het herstellen en aan het omschakelen naar vetverbranding. In het begin kun je je dan slap, nerveus, depri en koortsig voelen (klopt). Als je lichaam eenmaal aan de nieuwe voeding is gewend, krijg je daar heel veel energie, een gezonde huid, een goed humeur, etc etc voor terug. Zeggen ze. We zullen zien. Ik weet alleen dat ik ofwel een beginnende griep heb, ofwel mijn lichaam heeft erg veel om van te herstellen! Wat eigenlijk heel goed kan kloppen gezien de eetbuien van deze koolhydratenjunkie. We gaan het een kans geven en hopelijk ben ik de afvalstoffen snel kwijt.


Die oplosbare vezels die daarbij zouden moeten helpen, vind ik in elk geval niet te pruimen. Heb ook wel wat teveel genomen bleek achteraf, maar lekker was het niet. Ik ga toch maar op zoek naar de duurdere capsulevariant. Helaas hadden ze bij Kruidvat alleen capsules met zoetstof, dus daar heb ik niks aan. Nog maar even verder zoeken. Ik heb wel wat euro's over om dat behangplaksel niet meer te hoeven drinken. Als iemand weet waar ik de pillen kan krijgen hou ik me aanbevolen!

Reacties

  1. Kom even langs waaien, wat leuk om zo even via jouw een stukje Rotterdam te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints