Blij, blij, mijn hartje is zo blij

Ik ben helemaal blij vandaag! In de eerste plaats omdat ik me voor het eerst sinds ik met mijn dieet begonnen ben, weer helemaal goed voel. Dinsdag en woensdag voelde ik me 's avonds zo rot dat ik me serieus afvroeg of ik dit wel vol kon houden. Maar gelukkig ging het gisteren al een stuk beter en was de hoofdpijn een eind gezakt, om vandaag zelfs helemaal weg te blijven. En het mooie is dat ik ook geen honger heb, geen suikerdip-trilbuien en geen onbedwingbare behoefte aan zoet.



Het is wel nog steeds wennen om 's middags op kantoor niet een lekker koud blikje cola light te nemen en de hele dag niks anders te drinken dan water. Ik mag ook thee, maar zonder zoetje vind ik er weinig aan. Ik neem het wel af en toe om eraan te wennen, maar echt van harte gaat het niet.

Toch begint het koolhydraatbeperkte eten wel te wennen. Ik heb echt minder honger en zit veel sneller vol. Als ik 's morgens een rookkaascracker (plakje rookkaas 1 minuut in de magnetron) met filé americain en komkommer opheb, zit ik propvol. Onvoorstelbaar dat je van een belegde plan kaas vol kan zitten, he? Tussendoor heb ik genoeg aan wat noten of een stuk komkommer met filé americain.
Maar hoe goed ik me ook voel, het echte succes moet natuurlijk nog maar blijken als ik zondag na één week lijnen op de weegschaal ga staan...

Maar okee, ik had het dus over blij zijn. Nog een reden voor een vrolijk gezicht is het feit dat mijn 'buitenbed' morgen al bezorgd wordt. Het zou drie weken duren, maar het is dus al na één week binnen. Nu maar hopen dat het makkelijk in elkaar te zetten is. Zou toch niet verkeerd zijn om me dit weekend daarop neer te kunnen vlijen?

En daarmee komen we op reden nummer drie: het wordt weer mooi weer dit weekend! En wat wil een mens nou nog meer?

Morgenmiddag ga ik mijn planten uitzoeken, zodat ze al de volgende dag bezorgd kunnen worden. Mijn weekend staat dus helemaal in het teken van het balkon. Foto's volgen uiteraard zodra alles (lees: het bed) in elkaar zit en de planten allemaal lekker met hun wortels in de verse aarde zitten.

Jongens, ik heb er zin an! Hoera!




Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints