Klusteam in actie

Gisteren was de Marathon van Rotterdam. Niet dat ik er iets van gezien heb hoor. Maar ik voel me alsof ik heb meegelopen! De hele zaterdag en zondag zijn we in de tuin van mijn zus aan de slag geweest. Haar huis staat al een tijd te koop, dus het leek ons een goed plan om de tuin een opfrisbeurt te geven en zo het huis aantrekkelijker te maken voor potentiële kopers.


Het weer was niet zo mooi als verwacht, zeker gisteren was het best fris en de zon hebben we maar weinig gezien. Maar het is droog gebleven en als je bezig bent krijg je het al snel warm.

Mijn broer heeft zich uitgeleefd met een electrische heggenschaar om alle dikke hagen smaller te maken en mooi recht te snoeien. Volgens hem echt een mannending, net zoiets als barbecuen denk ik. Ook het omzagen van een dode conifeer vond hij leuk om te doen en eerlijk is eerlijk, hij is er nog goed in ook.



Voor ons dames was er ook genoeg te doen, al was het maar al dat snoeiafval oprapen dat broerlief kwistig rondstrooide met zijn luid snoeiende zaag. En wat denk je van de klimop die zo welig tegen de muren, langs de ramen en op het balkon groeide? Met die zuignapjes houdt het zich zo krampachtig vast dat je er bijna met je volle gewicht aan moet gaan hangen om het los te trekken. En dat zegt wat!



Maar na twee dagen hakken, knippen, trekken, boenen en vegen mogen we best trots zijn op het resultaat! Er komt veel meer licht binnen en alles ziet er opgeruimd en uitnodigend uit. Zelfs als er niet meteen kijkers op af komen, zal de tuin toch in elk geval een lekker plekje zijn voor mijn zus om te genieten van al die mooie dagen die we vast en zeker nog gaan krijgen. Moet ze alleen nog even de dertig vuilniszakken met snoeiafval naar de milieustraat brengen...


Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints