Pimp je lamp

Vorige week was ik ineens in een creatieve bui. Er was niks op tv, mijn boek was net uit, dus ik dacht: "Kom, ik pak een pot verf!" Ik denk er al een tijdje over om mijn eettafel een ander kleurtje te geven. Ik heb 'm al jaren en vroeger was hij gewoon grenen. Zo'n twee jaar geleden heb ik 'm wit geschilderd. Vind ik nog steeds wel leuk, maar sinds ik dat muurtje licht blauw heb geverfd, heb ik de smaak van de pastels te pakken. Ik had nog veel blauwe verf over, dus daar ben ik mee aan de slag gegaan. Ik heb alleen de bovenkant gedaan, want de combinatie met witte poten vond ik wel mooi. En de rest ook blauw maken kan altijd nog. Het was natuurlijk eigenlijk muurverf, maar die matte kleur staat eigenlijk wel leuk. Wat rustieker dan zo'n glanslak.



Na het schilderen was mijn crea bui nog niet voorbij, maar ik had geen idee wat ik nog meer kon schilderen. Toen viel mijn oog op de servetten van Cath Kidston die ik een tijdje geleden bij Loods 5 gekocht heb. Vond toen het aardbeienprintje zo leuk en was zo opgetogen dat ik uberhaubt iets van CK heb kunnen kopen, dat ik ze meteen in mijn karretje gooide. Met in mijn achterhoofd dat ik misschien nog weleens een doos ofzo ermee kon bekleden.

Ok, ik zou dus met die servetten wat gaan doen. Maar wat? Ik had geen doos of pot die ik kon beplakken. Ineens zag ik mijn lampenkap van Ikea. Zo'n simpele witte kap, weinig bijzonders. Maar wel van een soort papier! Ik zag het al helemaal voor me! Meteen de kap losgehaald, Modge Podge en kwast erbij en servetten knippen maar. Zie hieronder het resultaat. Mijn unieke Cath Kidston lampenkap!





Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints