Kunst en brullende motoren

Ondanks dat ik vrijdag vrij was en dus een lekker lang weekend had, is het weer voorbij gevlogen. Voor ik er erg in had was het alweer maandagochtend en kwam de regen met bakken uit de hemel.

Dat was vrijdag gelukkig anders. Mijn collega trouwde die dag, dus we liepen al de hele week te duimen voor droog weer. Met succes, want het was een warme, zonnige dag. We waren zelfs blij toen we bij het aansnijden van de taart naar buiten konden. Het Van Capellehuis, waar de plechtigheid plaatsvond, heeft een mooie tuin aan het water. Door de bomen was er veel schaduw en stond er een lekker windje, precies goed dus!

Zaterdag ben ik naar de opening geweest van het Bram Roza Festival in Nieuw-Beijerland. Het thema van het festival is dit jaar 'Dichter bij de dieren'. 's Middags werd op het Gors een muzikaal toneelstuk opgevoerd door kinderen van diverse scholen. Mijn nichtje speelde mee, dus natuurlijk zat er veel familie in het publiek!




Net als andere jaren staan er verspreid over het Gors weer verschillende kunstwerken. Zelf vond ik de mannetjes met de honden op wieltjes erg grappig.



De hele week is er nog vanalles op het Gors te doen. Zo wordt het muzikale sprookje 'De waterkoning' nog een aantal keer opgevoerd en is er donderdag een cabaretavond. Vrijdagavond is de dichtersavond die geheel in het teken van de poëzie staat. Bekijk voor meer informatie het programma.



's Avonds nog lekker uit eten geweest. Het was nog lang warm, dus we konden de hele avond heerlijk op een terrasje zitten.
Zondag was het weer al een stuk minder mooi. Het was ontzettend druk in de stad vanwege Bavaria City Racing. Ik ben 's middags tussen de buien door nog even gaan kijken. Ben niet bepaald een liefhebber, maar het was wel erg indrukwekkend. Het lawaai dat die auto's maken! En snel dat ze gaan! Ongelofelijk. Best bijzonder dat dat gewoon in de stad kan. Maar ook best fijn dat het nu weer voorbij is!


Reacties

  1. Thank you for entering! I'll make sure there are some Cath Kidston things in the 2nd prize. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints