(Photo)shoppen!

De afgelopen maanden heb ik een cursus Photoshop gevolgd van de SKVR bij de Beeldfabriek. In 15 lessen heb ik de basis geleerd voor het bewerken van foto's en ben sindsdien razend enthousiast. Ik kan echt uren zitten pielen om een selectie goed te krijgen of om een klein detail scherper te maken. En als je ook maar denkt dat je het aardig onder de knie hebt, maakt 1 blik op de vele online fora wel duidelijk dat je nog heel veel te leren hebt. Zo heeft het tijdschrift Photoshop creative een eigen website waarom lezers hun werken met elkaar kunnen delen. Daar zie je echt de meest geweldige en fantasievolle kunstwerkjes voorbij komen.


Gelukkig heb ik ontdekt dat je van de stap voor stap workshops uit Photoshop creative ook veel leert en mooie dingen kunt maken. Dus voorlopig hoef ik me niet te vervelen!

De gemaakte eindwerkstukken (thema: Grenzen) van alle cursisten die afgelopen seizoen een fotogerelateerde cursis hebben gevolgd, blijven tot ongeveer januari 2012 in de Beeldfabriek hangen. Vrijdagavond 24 juni kunnen belangstellenden onder het genot van een hapje en drankje alle werken komen bewornderen. Dus overweeg je een cursus bij de SKVR? Kom dan zeker even langs!

Hieronder wat foto's van het ophangen van onze werken. Onderaan het resultaat van mijn geploeter. Niet zo heel duidelijk in dit formaat, maar dan krijg je toch een idee.








Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints