Cruella de Ville

Al jaren wil ik dolgraag een grijze pluk in mijn haar. Vraag me niet waarom. Mijn zus had zoiets eens gezien in een tv-serie ('I'll take Manhattan') en wilde net als Maxi een grijs plukje. Mijn moeder kon daar wel voor zorgen dacht ze en kocht blondeer, waarmee ze een flinke pluk insmeerde. Lekker lang laten zitten om het goed te laten intrekken en klaar. Het resultaat: een grote naar het oranje neigende gele pluk die met geen mogelijkheid te camoufleren was. Gelukkig vertrok ze kort daarop voor een half jaar naar Parijs waar iedereen het geweldig vond.


Jaren later heeft een vriendin van me een poging gewaagd met mijn haar. Zij was kapster, dus ik had er het volste vertrouwen in. Maar helaas, ook mijn haar werd geel. Hoe lang het blondeer er ook in zat, geel bleef het. De structuur van die pluk was echt vreselijk geworden door het blonderen. Met m'n ogen dicht kon ik zo voelen welk deel van m'n haar het schone kanariegele kleurtje had.

Tegenwoordig zie je donkerharige veel meiden die hun hele haar laten bleken en met een asblonde kleur de kapsalon verlaten. Dan moet 1 lokje ook lukken, dacht ik. Dus opnieuw een poging gewaagd voor de Maxi-lok.
De kapper zette 1 lok in de blondeer en de rest maakte ze een tintje donkerder. Bij het uitspoelen was weer de gevreesde blonde kleur te zien. Maar we hadden al afgesproken 2 keer te blonderen, dus hup, weer in de folie. Ook daarna was het nog behoorlijk geel. Ik begon al een beetje moedeloos te worden, maar mijn kapster was niet ontevreden en smeerde er zelfverzekerd een violetkleurige verfspoeling op die ze 5 minuten liet intrekken. En je gelooft het niet, maar daarna had ik zowaar mijn asblonde pluk te pakken! En dat zonder extreem uitgedroogd of beschadigd haar. Dus 3 hoeraatjes voor Kitty van Haarlijn!

Zie hier mijn Cruella de Ville look!



Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints