Bloemetjes met een gezichtje

Ik ben gek op viooltjes! Op mijn balkon heb ik een paar potten met gewone, grote violen en een hanging basket met bosviooltjes. Wat veel mensen niet weten, is dat hoe meer je ervan plukt, hoe beter ze het doen. Dus niet alleen de dode bloemetjes verwijderen, maar echt lekker plukken. Zo zorg je er ook voor dat de stelen van de nieuwe bloemen langer worden, wat weer makkelijker is als je ze in een vaasje wilt zetten. Pluk je ze nooit, dan bloeien ze minder goed en worden ze een beetje 'bossig'; korte steeltjes en veel blaadjes.


 

 Ik pluk dus trouw elke week verse viooltjes die ik dan in allerlei kleine vaasjes en flesjes zet. Op een fair kocht ik eens een hele leuke 'krans' met aan elkaar gelijmde flesjes. Die kun je echt heel leuk opmaken met allerlei kleine bloemetjes uit de tuin of bloemen die je over hebt van een boeket. Zo'n zelfde soort ding kocht ik een tijd later in een winkel met allemaal goedkope rommeltjes. Alleen is deze recht en bestaat hij uit wat minder flesjes. Hij zit in een rotan houder, wat ook wel weer leuk is.





Helaas kan ik hier in de stad weinig, of eigenlijk geen, bloemen plukken. Dat mis ik wel, want vroeger plukte ik tijdens het wandelen met de hond altijd schapenbloemen, fluitekruid of wat ik ook maar onderweg tegenkwam. Gelukkig heb ik de violen op m'n balkon om m'n vaasjes te vullen!



Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints