En er was licht

Aantal maanden geleden heb ik mijn witte Ikea lampenkap gepimpt met een rand met Cath Kidston aardbeitjes. Best leuk, maar eigenlijk was ik 'm alweer een beetje zat. Hij stond ook niet zo heel leuk op de plek waar hij nu staat. Ik herinner me nu ook meteen dat ik nog geen foto's heb laten zien van mijn laatste schuifactie, alweer 3 weken geleden. Zal ik vandaag of morgen even doen, want voor je het weet staat het alweer anders. Hier alvast een foto van mijn bureau, dat nu voor het raam staat. Zit heel lekker; veel licht (niet op m'n scherm!) en een super uitzicht (zie je nu niet omdat de rolgordijnen en gordijnen dicht zijn vanwege de warmte).



Maar goed, de lamp dus. Ik weet eigenlijk geen winkels waar je leuke lampenkappen kunt kopen, behalve af en toe bij Ikea. Maar dat hangt net af van de collectie. De laatste tijd zijn ze wat teveel retro naar mijn smaak. O ja, bij Loods 5 hebben ze wel vaak leuke kappen. Maar niet altijd even goedkoop, plus dat ik daar voorlopig niet kom. Dus ik was helemaal blij toen ik gisteren bij Xenos een hele grote kap vond. Hij bestaat uit allerlei verschillende prints, dus als je 'm af en toe draait, oogt het weer heel anders. Echt een lamp voor mij dus. Het model is ook een beetje ouderwets, waardoor hij een lekker kneuterig sfeertje geeft als hij aan is.




En over kneuterigheid gesproken, ik ga zometeen even naar naar de markt om geraniums te kopen.  Vorig jaar had ik er 3 gratis gekregen toen ik andere planten kocht. Met alle schaduw op mijn balkon had ik niet verwacht dat ze het lang zouden volhouden, maar wat denk je? Terwijl mijn schaduwplanten wegkwijnden tierden de geraniums welig! En dat tot eind september! Begrijp er niks van, want geraniums hebben echt zon nodig en die krijgen ze op mijn balkon alleen 's avonds. Maar ik ga er gewoon weer een stel kopen en kijken of ze het weer zo goed doen, of dat het een toevalstreffer was vorig jaar.




Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints