Keep dreaming!

ls boekenliefhebber zou ik niets liever willen hebben dan een kamer die ik kan inrichten als privé-bibliotheek. Helaas heb ik daar in mijn appartement geen plaats voor, maar af en toe fantaseer ik weleens hoe zo'n kamer eruit zou moeten zien.


Kasten heb je in alle soorten en maten, maar voor het echte engelse sfeertje zijn houten boekenkasten toch het meest geschikt. Graag zo breed en zo hoog mogelijk, liefst met verrijdbare ladder erbij. Ingebouwde kasten vind ik ook mooi, zeker als ze doorlopen boven de (serre)deuren.


En als ik dan toch mag kiezen hoe mijn bibliotheek eruit komt te zien, dan wil ik ook graag een openhaard. Een grote. En om het helemaal compleet te maken, wil ik ook graag twee leren fauteuils naast de haard. Een zachte leren bank is ook lekker. Plaidje erbij, een groot oud kleed op de vloer, schemerlamp naast de stoel...


Voor op de muren zou ik ruitstof kiezen in de kleuren groen, blauw en beige. Het wordt wel een beetje een mannenachtig 'jachtsfeertje', maar dat past wel bij het country gevoel. Ik zie het al helemaal voor me; lekkere lange winteravonden voor de haard, beker warme chocolademelk erbij, mijn Westie slapend op het vloerkleed... Hoewel, mijn hond kennende zou hij eerder in de kussens op de bank liggen. Tsja, wat kan ik zeggen? Hij lijkt op zijn baas.



Helaas blijft het voorlopig bij dromen en moet ik nu genoegen nemen met een grote Ikea boekenkast in mijn woonkamer. Maar mét ladder, dat dan weer wel. En hoewel mijn verzameling boeken gestaag groeit, is mijn kast nog niet vol. Dus ik heb besloten nog even te wachten met de aanschaf van een ereader. Ergens voelt het als verraad tegen mijn droom van een eigen bibliotheek. Ik ben er gewoon nog niet aan toe die droom op te geven denk ik. Dus ik ga voorlopig gewoon verder met mijn verzameling boeken. Als ik dan ooit die engelse lord weet te strikken, dan heb ik in elk geval de boeken om de planken mee te vullen!




Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints