Boekenbuit

Hoewel ik van plan was naar het park te gaan om daar op een kleedje van de zon te gaan genieten, heb ik bijna de hele dag op het balkon doorgebracht. Lekker in de schaduw. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit weer heerlijk hoor en het mag wat mij betreft voorlopig zo blijven. Maar tenzij er een flinke wind staat of er een zwembad/zee in de buurt is, hou ik het niet zo lang vol in de zon. Echt de hele dag bakken is niks voor mij. Bovendien kan ik niet zo goed lezen in de volle zon, dus de keus voor mijn bedje in de schaduw was snel gemaakt.

Ik ben vanmorgen even naar Donner geweest. Tijdens de maand van het spannende boek voor mij een waar Mekka. Ik ben gek op literaire thrillers en dan vooral van Nederlandse schrijfsters. Met uitzondering van Suzanne Vermeer, die wat mij betreft beter een ander beroep had kunnen kiezen.

Maar goed, literaire thrillers dus. In juni en juli loopt er een actie waarbij je drie boeken voor de prijs van twee kunt kopen. Scheelt je dus 20 euro! Ik had nog een kadobon van 50 euro, zodat ik voor slechts een tientje met maar liefst vier thrillers de deur uitstapte! Naast de bank ligt nu een heerlijk stapeltje, klaar om gelezen te worden. Is er iets heerlijker dan te weten dat je nog zoveel uren leesplezier tegoed hebt?

Dit is de buit van vandaag:

Net snel mijn biebboek Vergelding van Elisabeth Mollema uitgelezen, dus op naar de eerste van de stapel!


Tot slot een tip voor alle liefhebbers van spannende boeken: de Detective en thrillergids van Vrij Nederland. Recensies van honderden nieuwe boeken, van detective tot spionageroman, plus interviews met bekende misdaadauteurs. Natuurlijk blijft het een kwestie van smaak of een boek je aanspreekt of niet, maar de gids is wel handig om een idee te krijgen van waar het boek over gaat. Ook heel handig bij het opstellen van je verlanglijst voor verjaardag of Sinterklaas...




Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints