Slaapkamer mini-makeover

Je hebt het weleens; je krijgt een kamer gewoon niet naar je zin. En waar het nou aan ligt, geen idee. Het enige dat je weet is dat het het net niet is. Er mist iets, maar wat?
Zo zit ik eigenlijk al sinds ik hier woon te verzinnen wat er nou anders moet aan mijn slaapkamer. Hij is best leuk, maar er mist toch iets. Hij is niet knus, niet 'comfy'.

Nu de herfst officieel is begonnen en het 'opknusvirus' me weer flink te pakken heeft, is het dus hoog tijd voor wat veranderingen in de slaapkamer. Nou ben ik een groot voorstander van het verschuiven van meubels. Altijd al geweest. Zelfs de kleinste verandering kan mij intens gelukkig maken. De hele kamer lijkt als nieuw als je maar even een kastje of een bank van plaats verwisselt.
Maar het lastige is dat mijn slaapkamer niet heel groot is en er echt weinig mogelijkheden zijn om te schuiven. Er staat een kledingkast, een commode, een bed, een nachtkastje en een tafeltje met tv in. Door de deur naar het balkon en de brede vensterbank met radiator ervoor kan ik mijn bed niet zoveel schuiven als ik zou willen.

Maar.... waar een wil is, is een weg! Ik bedacht dat het geen kwaad kon toch eens wat spullen rond te schuiven, al was het maar om mezelf ervan te overtuigen dat er echt geen andere opstelling mogelijk was. En toen stond mijn bed ineens middenin de kamer, met het hoofdeinde tegen de muur. Nooit gedacht dat ik dan nog ruimte had om er omheen te lopen en de kast open te kunnen doen. Nooit gedacht ook dat het leuk zou staan. Maar het staat helemaal gezellig! Dit is de oplossing!



Bij Leen Bakker vond ik twee kant en klare gordijnen voor 6 euro, dus die meteen opgehangen. Ik vond nog een set hele oude gordijnen van Ikea die er mooi bijpasten. Met wat lint op maat gestreken en voila! Laat die gure nachten nu maar komen!






Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints