Leg neer die bal!

Je moet als Rotterdammer minstens een keer een bekroonde bal gehakt hebben gegeten bij De Ballentent. Tenminste, dat beweert mijn oom. Vandaar dat ik gisteren met mijn oom en tante 'een balletje' heb gegeten in deze zogenaamde 'havenkroeg' aan de Parkkade. En eerlijk is eerlijk, die bal mocht er wezen! Een balletje zo ik het niet willen noemen, want deze door het AD geprezen gehaktbal is fors aan de maat. Lekker in wat jus, maar toch niet te vet.



Maar als bittergarnituur wat aan de grote kant wellicht. Toch zijn we na deze enorme 'snack' nog gaan eten bij The Harbour Club. Alleen een klein gerechtje, namen we ons voor. Maar na de sushi vertelde een blik op de dessertkaart me al dat het daar niet bij zou blijven. IJs en pudding, daar geef ik niks om, maar cheesecake... En net als de sushi, stelde deze lekkere jongen niet teleur. Niet zo zoet als ik had verwacht, maar absoluut erg lekker.

De locatie van The Harbour Club is echt perfect; pal aan de rand van het park bij de Euromast. Gisteren was het een schitterende, zonnige herfstdag en zelfs 's avonds was het nog warm genoeg om buiten te kunnen eten. Waarschijnlijk een van de laatste keren dit jaar. Vanaf het terras kijk je zo het park in, waar de bladeren al mooi aan het verkleuren zijn en de zon tussen de bomen doorschijnt. Een prachtig stukje Rotterdam!


Morgen ben ik jarig, maar ik ben al aardig verwend. Van mijn oom en tante heb ik mijn kado al gehad: een Lampe Berger met een grote fles olie in sinaasappel-kaneel geur erbij. Het is een mooi klassiek, vierkant model met dikke zilveren dop. Ik vind kaneel zo'n heerlijke herfstgeur en dan te bedenken dat mijn hele woonkamer er strakjes naar ruikt. Helemaal gezellig.



Morgen heb ik een vrije dag genomen, dus op kantoor heb ik vandaag vast mijn verjaardagsbloemen gekregen; een prachtig roze boeket met gerbera's en rozen. Ik zal er alleen pas maandag van genieten, want ik ga het weekend naar Den Haag om mijn verjaardag daar te vieren met mijn broer, zijn vriendin en mijn zus. Heb er helemaal zin in!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints