Willie Wortel

Mijn ingeving met de tie wraps (zie vorige post) was dit weekend niet mijn enige hersenscheetje, zoals een collega dat zo leuk noemt. Laatst vond ik bij Xenos een ontzettend leuke lampion voor maar 3,99 euro. Hij wordt verkocht als paasdecoratie, want hij is eivormig en er staan konijnen op. Maar het principe is hetzelfde als de roze lampion die ik in mijn kamer heb hangen, dus waarom zou je er geen lamp van maken? Ze verkopen drie soorten, waarvan er twee echt heel erg leuk zijn. Ik kon bijna niet kiezen. En wat denk je? Blijkt mijn zus net die andere voor me gekocht te hebben! Helemaal leuk.



Maar waar moest ik ze hangen? Die ene heb ik op de plaats van de roze lamp gehangen. Kwestie van de lamp verwisselen. De andere wilde ik eigenlijk boven mijn zithoek hangen, want daar is het 's avonds een beetje donker. Ik had al een dicht gestopt gaatje in het plafond gezien, dus ik hoopte dat ik dat open kon maken. Nou, open maken lukte wel, alleen kreeg ik er geen draad uit. Maar weer snel dicht gesmeerd dus. Toen viel mijn oog op de keuken. Daar hangen van de vorige bewoonster een stel vreselijke lampjes, waarvan de draden netjes zijn weggewerkt met een soort panelen. Er zit een rits langs de muur en eentje in het midden. Toen ik hier kwam wonen heb ik de hulsjes al gesloopt, zodat ze er iets minder lelijk uitzagen en je alleen de peertjes ziet. Maar lelijk blijven ze. Dus wat als...? Ik heb het ene paneel losgeschroefd en het lampje weggehaald. Helaas bleek de draad aan de zijkant van de keuken uit het plafond te komen. Niet zo'n handige plek voor een hanglamp dus. Maar door een haakje in een van de pluggen, waar de spijkers van het paneel inzaten, te draaien, was dit snel opgelost. De draad van de lamp flink ingekort, blokje ertussen, draden vastmaken en klaar!



Om de draad langs het plafond netjes weg te werken, heb ik nog wel zo'n stripje. Alleen heb ik geen afdekplaatje voor het gat waar de draden uitkomen. Ik dacht dat ik die wel kon vinden in een van de drie 1 euro winkels op de Hoogstraat, maar dat viel tegen. Ook nog even bij Blokker en Hema gekeken, maar nee hoor, niet te vinden. Dat is dan wel weer een nadeel van in het centrum wonen. Daar zit geen Gamma of Praxis. Dus deze week maar even in Oud-Beijerland bij Gamma kijken. Maar de lamp hangt in elk geval!
De rij lampjes aan de zijkant had ik het liefst ook meteen weggehaald, maar dat zou niet zo handig zijn. Achter dat paneel heb ik namelijk niet geverfd toen ik de wanden rood maakte en bovendien geven de lampjes wel het nodige licht in de keuken. Dus daar verzin ik nog wel een keer wat op. Zonde om dat op een zonnige zaterdag te doen.



In plaats daarvan ben ik naar de markt gegaan, waar ik behalve twee bakken violen ook nog een bos roze tulpen kocht en een prachtig bosje ranonkels. De violen zijn geweldig om veel en vaak van te plukken, dus overal in huis staan alweer kleine vaasjes vol vrolijke gezichtjes. O, wat is de lente toch heerlijk!





Reacties

  1. Wat super leuk zeg! Wat een idee! Ga ik aan mijn vriendin laten zien hoor die is ook helemaal gek van die zachte kleurtjes! Lang leve de xenos! hhi
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints