Flower power

Afgelopen vrijdag was het weer tijd voor onze tweejaarlijkse trip naar de grootste Intratuin van Nederland. Begin december gaan we altijd om lekker in de kerststemming te komen en in het voorjaar weten de viooltjes, kruidenplanten en niet te vergeten de paasdecoraties ons weer helemaal uit onze winterblues te halen.






Zo ook deze keer. En net als andere jaren kom ik weer met van alles thuis, terwijl ik niks nodig had. Het enige dat ik ook echt van plan was te kopen, waren grote violen. Vaak wacht ik namelijk te lang en tegen de tijd dat ik ze dan op m'n balkon wil gaan zetten, zijn ze nergens meer te krijgen. Dus dit jaar ben ik op tijd. Enorme violen in hard blauw, oranje en wit, prachtig!




Maar verder ook nog een hondenkussen. Ook enorm en kleurig, net als de violen. Natuurlijk niet noodzakelijk, maar wel heel erg leuk. Vaak zijn honden- en poezenkussens of -manden beige of zwart, wat niet alleen heel onhandig is omdat je er zo goed haren op ziet, maar wat ook nog eens heel saai is. Dus als je ineens een groot kussen in lekkere vrolijke kleuren ziet, dat ook nog eens heel goed geprijsd is, laat je die natuurlijk niet liggen. Hond en katten maken er inmiddels dankbaar gebruik van, dus het is geen weggegooid geld geweest.



Verder heb ik een roze plantenspuit gekocht. Dit met de stille hoop dat ik hiermee Daantje wat slecht gedrag kan afleren. Tevergeefs. Elke keer als hij vanaf de eettafel op z'n achterpoten gaat staan en in mijn Ikea lamp (die grote die lijkt op een paardenbloem) gaat hangen, spuit ik heel onopvallend maar doelgericht water op z'n snuit. Het effect daarvan is dat hij wel even wegloopt, maar vervolgens komt hij ook gewoon weer terug om het opnieuw te doen. Uiteindelijk was hij drijfnat, maar wegblijven, ho maar. Ik denk dat hij dat water als een bonus ziet. Naar de lamp springen was al leuk en nu hoort er nog een leuk spel bij ook.  Okee, tot zover de plantenspuit.


Reacties

  1. Wat heb je leuke dingen gekocht. Het is ook bijna niet te doen om daar vandaan te komen zonder iets te kopen. Dus groot gelijk!!!!
    Geniet er maar lekker van. En succes met opvoeden.
    Lieve groeten Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints