Balkonklussen

Hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke weer dit weekend? Ik geloof echt dat dit soort zonnige dagen het nationale humeur flink ten goede komen. Iedereen zoekt meteen de terrasjes op en massaal worden de zonnebrillen en zelfs slippers weer tevoorschijn gehaald. Mensen krijgen weer zin om iets aan de tuin te doen en het loopt storm bij de tuincentra.

Bij mij is het niet anders. Vrijdagmiddag heb ik op het terras van Bagels & Beans bij Donner lekker in het zonnetje een bagel met tonijn gegeten. En zaterdag was mijn balkon aan de beurt. Ik had 'm vorige week gelukkig al opgeruimd en wat violen neergezet, maar het bleef toch wat saai en somber. Ik begin te vrezen dat mijn klimop de winter niet heeft overleefd, hoewel die toch normaal niet dood te knuppelen is. En ook de clematis ziet er nog erg dood uit. Maar ik denk altijd dat ik die weg kan gooien, tot er ineens weer groene knoppen aan komen en de houterige boel op wonderbaarlijke wijze weer tot leven komt. Dus ik geef ze allebei nog maar wat tijd. Wie weet.

Maar in tussentijd was er nog wel wat kleur nodig. Op de markt kocht ik daarom nog twee grote bakken violen. Nou heeft het me altijd dwars gezeten dat ik op mijn balkon geen plantenbakken aan de reling kon hangen. De afstand tussen de twee stangen is namelijk te groot. Als ik dan een bak met haken op wil hangen, heeft die bak nergens om tegenaan te leunen. Vervelend, want ik heb drie leuke rieten manden compleet met haken klaar liggen. En als je bakken ophangt, fleur je de boel lekker op terwijl het weinig plek inneemt.
Dus heb ik er een oplossing voor bedacht! Ik kocht extra lange zwarte tie wraps. Die bleken zelfs te kort, maar door er twee aan elkaar te binden, kon ik ze om de twee spijlen binden. Zo hebben de bakken de tie wraps om tegenaan te leunen. Het werkte! Dus hup, violen erin en klaar!






Sinds ik vorig jaar m'n bedbank naar binnen heb gehaald om 'm te gebruiken als logeerbed, heb ik niks meer om op te zitten op het balkon. De laatste tijd heb ik het internet afgestruind naar leuke stoelen die lekker zitten en vooral ook redelijk zijn geprijsd. Er zijn zat leuke loungebedden en stoelen van wicker te koop, maar de prijzen zijn me veel te hoog. Maar vorige week was ik bij Blokker en zag daar witte en donker grijze bear chairs staan. Normaal zijn die van hout en heel erg duur, maar deze waren van plastic en kostten slechts 14,99 euro! Daarbij zaten ze ook nog eens prima. Snel twee stuks besteld en vrijdagmiddag kon ik ze al ophalen. Wel even sjouwen, maar ik kon ze prima zelf naar huis dragen. Een ander groot voordeel van plastic stoelen is natuurlijk dat ze makkelijk schoon te maken zijn. Ideaal!





Helaas heb ik op mijn balkon pas laat in de middag zon en is het nog te vroeg in het jaar voor de zon om rond die tijd nog sterk te zijn, maar mijn tijd komt nog wel! Mijn balkon en ik zijn er klaar voor!


 

Reacties

  1. Heerlijk genieten! Hopen dat je heel veel vrolijke uurtjes mag doorbrengen in je gezellige hoekje. En wat een praktische oplossing voor je bloembakken. Het staat heel gezellig.
    Fijne week! Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. he wat een gezellig balkon heb je er van gemaakt ! Ik weet er alles van, dat is niet altijd even eenvoudig! Wij hebben toevallig vorige week ook stoelen bij de blokker gehaal...2 bistro klapstoeltjes, om voor the time being, zoals die zich deze dagen voor doet, toch even een uurtje in de zon te kunnen zitten, zonder dat we onze hard houten stoelen uit de kelder naar 3 hoog moeten verslepen. Grappig he!

    Aan je uitzicht te zien, vermoed ik dat je in de buurt van de Boompjes woont, mooi uitzicht zeg !

    geniet, groetjes van een stadsgenoot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints