Oh, oh, Den Haag!

Hoe leuk ik Rotterdam ook vind, het is niet te vergelijken met Den Haag. Door de bombardementen is er in Rotterdam weinig over van de oorspronkelijke huizen, terwijl Den Haag er nog vol mee staat. Mooie, sfeervolle huizen, die je in gedachten meteen aan het inrichten bent als je ze ziet.




Hebben we in Rotterdam vooral winkels van grote ketens als H&M, C&A en Mediamarkt, in Den Haag is het aanbod zoveel groter. Daar heb je die grote winkels ook, maar daarnaast zijn er nog veel leuke, unieke winkels te vinden. Zoiets heb je in Rotterdam eigenlijk alleen nog in Hillegersberg. Maar neem de Denneweg in Den Haag, zoveel meer sfeer! En dan de restaurantjes en lunchrooms. Elke keer als ik bij mijn broer en schoonzusje in Den Haag ben, ontdek ik weer wat leuks. Het scheelt natuurlijk dat zij er zo goed de weg weten, want als Rotterdammer zou ik al die adresjes nooit gevonden hebben.



Zo hebben we laatst geluncht bij De Bakkerswinkel. Vroeger zat er ook een vestiging in Rotterdam, en nu vind je 'm nog in Amsterdam, Utrecht, Zoetermeer en Makkum. Niet echt een voorbeeld van een unieke winkel dus, maar zeker de moeite waard als je een keer in de buurt bent. Je kunt er terecht voor een ontbijtje, lunch of high tea, maar ze verkopen ook allerlei lekkers om mee te nemen naar huis. Echte scones, cheesecake, carrot cake... you name it, ze hebben het allemaal. En natuurlijk heerlijk vers.


 



Een andere aanrader is De Hooistraat. Een klein restaurantje, waar je ook een broodje kunt eten of gewoon een kop thee met wat lekkers. De inrichting is heel gezellig met veel vintage spulletjes. Het gebak heb ik niet geprobeerd, maar zag er zeker niet onaangenaam uit!



 



Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints