Riant zitten

Hoera! De nieuwe bank is er! Vrijdagmiddag ben ik naar Ikea geweest en de volgende ochtend stond de bank al in de hal. In de hal beneden wel te verstaan. De dame van Ikea had me overtuigd dat het niet nodig was de 20 euro extra te betalen om 'm boven te laten brengen. Volgens haar deden ze dat toch wel als ik dat zou vragen, aangezien er een lift in de flat is.

Niet dus. Gelukkig werden er tegelijk met mijn bank ook 2 stoelen bezorgd voor jongens van een andere verdieping en die waren zo aardig om te helpen de bank in en uit de lift te krijgen. Ik had het idee om de onderdelen op de gang uit de doos te halen, zodat ik die gigantische doos niet naar binnen hoefde te zeulen. Dat was nog niet zo eenvoudig. Ik moet toegeven dat de onderdelen (ja, de banken komen tegenwoordig ook in onderdelen en moet je dus zelf in elkaar zetten) ingenieus ingepakt waren. Ik kon ook haast niet geloven dat een 3-zits bank in een brede, maar heel platte doos kon zitten. Maar de leuningen en kussens zitten zeg maar in het onderstel geschoven. Heel handig qua transport en opslag natuurlijk en daardoor ook voor de prijs, maar niet zo fijn om uit te moeten pakken. Het onderstel is loodzwaar en de leuningen zitten er heel stevig ingepropt.

Maar goed, na een half uur zweten zat hij in elkaar en hoefde ik alleen nog maar die enorme kartonnen doos in stukken te scheuren zodat hij in de container paste. Maar voor 260 euro (normaal 299,- maar nu met 10% korting) moet je ook niet zeuren.



 Omdat ik mijn oude bank nog niet kwijt ben, is het een beetje vol nu in de woonkamer, maar toch eigenlijk ook wel gezellig. En een bijkomend voordeel is dat Robin de oude bank nog steeds lekkerder vindt. Daar kan hij op de kussens klimmen en kan hij naar buiten kijken. Mooi, want nu heb ik lekker een bank voor mezelf. Voor de zekerheid heb ik er maar wel een plaid overheen gelegd, want al kun je de hoezen prima wassen, ik heb liever geen vieze hondenpoten op m'n witte hoes. Helaas is de roze hoes niet meer verkrijgbaar, maar ik hou Marktplaats in de gaten. Want ja, ik hou nou eenmaal wel van een beetje verandering. En dat is waarschijnlijk een understatement!




Reacties

  1. Dit is een onderneming op zich zeg!! maar dan heb je ook wat!!
    Mooi hoor staat super gezellig!!
    fijne hangavond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat staat die gezellig. Een heerlijke hangbank. En staat ook wel heel leuk met die bloemetjes.
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele klus, maar het resultaat is prachtig!
    Veel plezier van je bank!
    Groetjes Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints