De Primark experience

Vorige week ben ik sinds een hele lange tijd weer eens naar het Alexandrium geweest. Vlak naast de ingang van het winkelcentrum ligt Primark, een grote winkel van een Ierse modeketen met voornamelijk kleding, maar ook accessoires en zelfs wat interieurspullen. Ik was er nog nooit geweest, maar had pas een stuk in het AD gelezen over hoe goedkoop en daardoor populair de winkel is. Echte Hollander als ik ben, moest ik dus wel even naar binnen om te kijken of het echt allemaal zo bijzonder is.


Wat me vooral opviel was de ongelofelijke drukte! De winkel is behoorlijk groot, maar toch was het stampvol met meisjes en vrouwen die met enorme tassen/mandjes zeulen waar ze lukraak spullen in lijken te gooien. De tassen/mandjes staan bij de ingang en worden door de shoppers tot de nok toe gevuld met jeans, schoenen, tasjes en tops. Want goedkoop is Primark inderdaad. Bijna niets kost meer dan een paar euro. Topkwaliteit moet je voor dat geld niet verwachten, maar er zitten best leuke spullen tussen. Vandaar dat ik na een rondje door de winkel toch maar terug ben gelopen naar de ingang om ook maar zo'n tas/mand te pakken om mijn buit in te kunnen deponeren.

Zo vond ik een heerlijk paar huissloffen in een print die veel doet denken aan het stippenservies van Emma Bridgewater, voor slechts 3 euro.




Een lekker Engels ponnetje voor 5 euro....



... twee handdoekjes voor 3,50 euro....


... en een schattige toilettas voor 6 euro. Geen geld, toch?


Ik moet er wel bij zeggen dat de rij voor de kassa immens was en echt deed denken aan de rijen voor de nieuwste Efteling attracties, maar eerlijk is eerlijk, het ging snel. En je moet er nu eenmaal wat voor overhebben he? Dus ben je in de buurt van de Alexander Polder (Rotterdam) en heb je geen haast, dan is een bezoekje aan Primark de moeite waard!


Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints