Happy endings

Van donderdag 26 tot en met zondag 29 januari is het weer feest in Ahoy; het Boekenfestijn! Natuurlijk ben ik al geweest en heb weer flink ingeslagen. Vorig jaar viel de hoeveelheid romans een beetje tegen, maar dit jaar was het weer helemaal top. Met maar liefst 21 boeken, waaronder romans, interieurboeken en computerboeken, ging ik gisteren uitgeput, maar zeer voldaan, weer naar huis.
Het is altijd vreselijk druk en om alle boeken te kunnen bekijken heb je algauw een paar uur nodig. Het is hard werken, maar dan heb je ook wat! Naast de bank ligt nu een heerlijke hoge stapel boeken die ik allemaal nog moet lezen. Wat kan er lekkerder zijn?


Ik ben nu trouwens bezig in een boek dat ik per toeval tegenkwam op bol.com, omdat ik twee boeken bestelde waarbij je gratis een derde boek mocht uitzoeken. Tussen de boeken die bij de actie hoorden vond ik 'A weekend with Mr Darcy'  van Victoria Connelly. Het gaat over liefhebbers van Jane Austen boeken die een lang weekend naar een landgoed gaan waar een Austen congres gehouden wordt. De vrouwelijke hoofdpersonen snakken naar de onvervalste romantiek uit Pride and prejudice en zijn zwaar teleurgesteld door de moderne mannen die schril afsteken tegen Jane's hoffelijke helden Mr Darcy en Edward Ferrars. Maar het weekend brengt daar verandering in, want hoewel er natuurlijk de nodige misverstanden en conflicten zijn, blijkt de liefde toch sterker.


 Tenminste, dat verwacht ik. Zo'n boek is het nou eenmaal. Daar kun je geen vreselijk realistisch einde aan knopen, waarbij een van de hoofdpersonen dood gaat ofzo. Gelukkig maar. Pride and prejudice zou ook niet zo leuk geweest zijn als Darcy aan het einde toch zou besluiten dat beneden zijn stand trouwen geen goed idee is, of als het inderdaad Edward Ferrars was die in Sense and sensibility met die vreselijke Lucy Steel is getrouwd, in plaats van zijn broer. Nee, het mag dan minder realistisch zijn, maar geef mij maar een happy end!




 

Reacties

  1. Eindelijk zag ik een nieuwe post van je in mijn Dashboard staan en dan zie ik dat ik er weer vele bij je gemist heb, het blijft vreemd maar nu heb ik wel lekker veel te lezen bij je, heerlijk!

    Ook wij zijn naar de boekenbeurs geweest, heerlijk al die nieuwe boeken, ik kan weer even vooruit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints