Het seizoen is begonnen

Als dit geen herfstweer is, weet ik het niet meer. En na m'n vorige bericht over hoe heerlijk de herfst wel niet is, verdien ik dat natuurlijk. Een leuk verjaardagscadeau. Op deze stralende dag was ik (en feitelijk ben ik het nog steeds) jarig. Hiep hiep voor mij!

We hebben het afgelopen zaterdag gevierd. Volgens traditie zijn we met z'n viertjes (mijn zus, broer en schoonzus) uit eten geweest. Dit keer bij Minang Kabau, een Indonesisch restaurant. Super lekker en ook nog eens op een geweldige locatie; aan de Kralingse Plas, bij het bos. Het restaurant heeft ook op de bovenverdieping grote ramen, waardoor je de hele plas overziet met op de achtergrond de skyline van Rotterdam. En dan de ondergaande zon zien kleuren... wat prachtig. Daar word je echt stil van. Dan ben ik zo trots op dat mooie stukje Rotterdam!



Een verjaardag zonder cadeaus kan natuurlijk niet en gelukkig zijn ze me ook dit jaar niet vergeten. Van mijn zus heb ik een witte fluitketel van Le Creuset gekregen. Geweldig! Ik wilde 'm al zo lang. En echt, hij overtreft m'n verwachtingen. Hij ligt lekker zwaar in de hand, kookt snel en heeft een beschaafde, maar o zo gezellige fluit. Nu kan ik eindelijk zeggen: "I'll put the kettle on." Klinkt zoveel beter dan zeggen dat je even de waterkoker aanzet. Die is dus ook meteen de kast in gegaan, dat begrijp je. Ik wil ook eigenlijk alleen nog maar thee van Twinings drinken, vooral Earl Grey. Heeft toch meer sfeer dan zo'n kop kruidenthee met een gelig kleurtje.


Maar goed, de cadeaus dus. Verder heb ik een houten doos met prachtige zachte kleurpotloden gekregen. Van Derwent, al zei dat merk mij niks. Maar dat schijnt een bekend merk te zijn onder de potloden. Ze schijnen geweldig te kleuren en bijna nooit geslepen te hoeven worden. Een soort toverpotloden zou je denken. Maar ik moet ze nog proberen, dus jullie horen het nog van me. Om daar zeker van te zijn, hebben ze me ook een schetsblok gegeven. Eentje met een harde kaft, dus ze verwachten blijkbaar dat ik onderweg de nodige artistieke uitbarstingen ga krijgen.

Kommetjes van Greengate, een leuk thee-ei in de vorm van een hart en twee cupcakes voor in de kerstboom (je kunt niet vroeg genoeg beginnen!) maken de cadeaulijst compleet. Ik ben dus zeer verwend. Maar omdat mijn hebzucht blijkbaar geen grenzen kent, heb ik voorgesteld om maar meteen onze sinterklaaslijsten samen te stellen. Ondanks dat we eigenlijk alles al hebben, konden we toch weer een aardig lijstje fabriceren. We gaan ze nog naar elkaar mailen (ook Sint gaat met zijn tijd mee), en vullen ze waarschijnlijk ook nog aan, maar de basis is gelegd. De gezellige tijden kunnen weer beginnen! Nu al hou ik de folders in de gaten, want je kunt beter steeds af en toe wat kopen als je iets leuks ziet, dan straks ineens die stress van alles in een weekend moeten vinden. Om het maar niet te hebben over de drukte en het gesjouw. Dus neem van mij aan, nu al met Sinterklaas bezig zijn is echt zo gek nog niet. Plus dat je natuurlijk vast een beetje in een gezellige stemming komt. En als je dan nu naar buiten kijkt, heb je weinig fantasie meer nodig om die beste man over de daken te zien ploeteren.





Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints