Lekker kinderachtig

Ik ben tot een nogal schokkende ontdekking gekomen; ik ben enorm kinderachtig. Nee echt, het blijkt dat veel dingen die ik leuk vind eigenlijk bedoeld zijn voor kinderen. Zo ben ik helemaal in m'n element op de afdeling met woonaccessoires voor kinderen bij bijvoorbeeld Ikea of Loods 5. Al die leuke kleurtjes en lieve prints, geweldig! Vandaar dat ik ook een regelmatige bezoeker ben van webshops zoals Rodeli en De Sprookjeskamer, die eigenlijk vooral kinderspullen verkopen.





Maar laatst heb ik ontdekt dat de kleding die ik leuk vind en waar ik me in de 'normale' winkels suf naar zoek, eigenlijk de kleding is die ze verkopen voor kinderen. Niet qua maat uiteraard, maar wel qua stijl. Leuke jurkjes, vrolijke T-shirts en bijpassende kleurige leggings. Als ze ze in mijn maat zouden hebben, zou ik meteen een hele voorraad inslaan en vrolijk gekleurd door het leven gaan. Maar blijkbaar ben ik toch één van de weinigen die dit soort kleren leuk vind, want voor volwassenen overheersen zwart, grijs en taupe nog steeds het modebeeld. Ben ik dus zo kinderlijk in mijn smaak en beleef ik een soort tweede jeugd? Of hoor je gewoon somber en suf leuk te vinden als je ouder wordt? Als dat hoort bij 'een serieuze volwassenen' zijn hoort, dan blijf ik geloof ik liever een beetje 'kinds'...





  

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints