Geel? Ja, echt!

Wie mij kent, weet dat ik niet van geel hou. Punt. Maar niets zo veranderlijk als een mens, want na het lezen van een artikel in Ariadne at Home, ben ik om. Nou ja, bijna.

Het artikel ging over een kunstenares die een super vrolijk huis heeft, vol kleur. Ze maakt simpele, maar o zo vrolijke bloemenschilderijen waar ik helemaal blij van wordt. Zij combineert in haar werk, maar ook in haar interieur, mooie pastels zoals licht blauw en roze met geel. En het staat geweldig!




Dus ja, ik geef toe dat zelfs geel mooi kan zijn. Echt heel fel geel hoeft van mij nog steeds niet, maar een beetje poederachtig, zacht geel zoals ook Cath Kidston gebruikt, zou helemaal niet verkeerd staan in mijn interieur.





Maar voordat je denkt dat ik meteen een muurtje geel gemaakt heb, nee, zo'n vaart loopt het niet. Ik ben begonnen om te kijken of ik wat gele accenten aan kan brengen. Aangestoken door de kleurige schilderijen van die dame uit de Ariadne heb ik ook m'n kwasten weer eens tevoorschijn gehaald. Ik heb twee kleine doeken gemaakt; eentje met een blauwe achtergrond en vogeltjes erop, en eentje met een vaas pioenen tegen een, ja ja, gele achtergrond. Ze zijn heel grof en simpel geschilderd, maar dat was een beetje de stijl die ik wilde uitproberen. Hieronder het resultaat. Vrolijk!\










Reacties

  1. Ze zijn gaaf geworden!!! Nu 1 voor mij, nu 1 voor mij... :-)
    Kus van Zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw jij kan mooi schilderen zeg! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh die met de vogeltjes vind ik helemaal gaaf zeg, knap gedaan! en idd, zo komt geel heel mooi uit in die pasteltinten..
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints