Can't help myself

Of het door het weer komt, ik weet het niet, maar het was dit weekend weer raak. Ik heb weer geschoven. Wat kan ik er verder van zeggen? Behalve dat het veel gesleep was (de buffetkast moest leeg omdat ik 'm anders niet kan verschuiven, en ook het bureau verplaatsen is altijd een heel gedoe) en dat ik heel tevreden ben met het resultaat. De foto's zijn trouwens wat rozig, maar geloof het of niet, zaterdagmiddag scheen de zon eventjes, dus ik had de gordijnen dicht.





 Wat moet een mens anders met zulk weer? Daar krijg je toch opknusneigingen van? Dan wil je het gezellig in huis maken, zodat je daarna lekker met een boek en een pot thee op de bank kunt kruipen. En dan steeds even met voldoening kijken hoe gezellig het geworden is. Andere 'homemakers' herkennen dit vast.




 Er was alleen een probleem waar ik elke keer tegenaan liep als ik wilde schuiven en dat was de lamp. Boven mijn eettafel hing een hanglamp van Ikea met twee van die lampen aan een stang. Leuk, maar ik ben erachter gekomen dat zoiets je schuifmogelijkheden sterk beperkt. Want behalve de lamp een kwartslag draaien, kun je er weinig mee. Hij is echt bedoeld voor boven de tafel, dus hij hangt ook vrij laag. Dat zorgt dat het echt een raar gezicht is als hij niet boven de tafel hangt. Bovendien stoot je je hoofd er dan tegen. Geloof me, ik heb het geprobeerd, dus ik spreek uit ervaring.


 En toen ineens wist ik het. Waarom had ik daar niet eerder aan gedacht? In plaats van al die irritatie, had ik al veel eerder gewoon een andere lamp moeten kopen! Dus hup, naar Xenos, want het moet allemaal niet te duur worden natuurlijk en ik wist ook geen andere winkel in het centrum die lampen verkoopt. Ik heb zo'n papieren lampionlamp van 4 euro gekocht plus zo'n plastic ding voor de electriciteit (ben even de naam kwijt, sorry). Zoals gewoonlijk beetje hannessen om 'm goed op te hangen, maar daarna hing hij. En voila, probleem opgelost!





Reacties

  1. OOh wat een herkenning alhoewel ik vandaag alleen met emmers heb lopen verplaatsen. Getsie!! door die knal harde bui is het plattedak totaal overgelopen en heeft zijn weg naar mijn keuken gevonden!! hoe balen!! Maar goed we weten inmiddels de plek des onheils dus morgen snel een pot teer halen om het probleem op te lossen.
    Bij jou wil ik wel op de bank zitten hoor wat gezellie!!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. aaaaaaaaaaaah ik wil in jouw huisje wonen! Ik vind het écht zó leuk!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ontzettend leuk huis!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints