Abstract

Het was een tijd geleden dat ik mijn penselen had gebruikt, maar toen ik afgelopen weekend in de weer was met tubes verf, voelde het weer zo lekker! Aanleiding was een abstract schilderij dat mijn broer en zijn vriendin op internet hadden gezien. Zij zijn al een tijdje op zoek naar iets groots voor boven de bank en het schilderij 'Ocean Life' leek ze wel wat. Ik met mijn grote mond zei dat ik dat ook wel kon maken, toen ik de prijs van een dikke vierhonderd euro zag. Waarop mijn broer zei: "Dat is goed!" en mij de link mailde.

Ik had alleen nog nooit eerder iets abstracts gemaakt. Ook het formaat van het doek, 70 bij 90 cm, maakte me een beetje zenuwachtig om de eerste klodder erop te maken. Maar eigenlijk is het me heel goed bevallen. Je kunt je hier zo lekker op uitleven. Het gaat veel meer om gevoel en kleur dan om precisie.

Steeds als ik dacht dat ik klaar was, zag ik na een tijdje toch iets dat beter kon en dan haalde ik m'n kwasten weer tevoorschijn. Maar vanavond heb ik 'm echt afgerond en 'm een laag vernis gegeven. Even drogen en dan kan hij naar zijn nieuwe eigenaren. De foto is niet geweldig, maar hieronder het resultaat. Nu maar hopen dat zij er ook blij mee zijn...



Reacties

  1. Dat ziet er echt geweldig uit, de kleuren gaan heel mooi samen!
    Krijg je er wel een mooi prijsje voor? ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints