Goed voornemen

Een nieuw jaar, dus hoog tijd om mijn goede voornemen in praktijk te brengen. En dat is, gek genoeg, meer mezelf zijn. De afgelopen jaren ging dat eigenlijk heel lekker en ik had steeds meer het gevoel dat ik mezelf leerde waarderen voor wie ik was. Met m'n sterke en minder sterke punten. Ik ontdekte wat me blij maakt en waar ik goed ik ben. Wat dat betreft hebben de afgelopen maanden wel bijgedragen aan meer zelfkennis. Ik heb namelijk ontdekt wat me niet blij maakt. Daar zal ik verder hier niet teveel over uitweiden, maar om te zeggen dat ik me niet zo happy voel is een understatement. Wordt aan gewerkt, maar in de tussentijd neem ik me voor elke dag toch weer de moeite waard te maken.


Ik voelde me de laatste tijd zo slecht, dat ik het gevoel had niet meer mezelf te zijn. Ik droeg geen gekleurde kleding meer, geen rode lipstick, was niet meer bezig met mijn huis... het is zelfs twee maanden geleden dat ik iets heb geblogd. Ik kon maar niet in de sfeer van Sinterklaas en Kerst komen. Het had ook niet veel gescheeld of ik had geen kerstboom neergezet. Wie mij kent, weet dat dit heel raar is. Vanaf september kijk ik normaal al naar de decembermaand uit en ben ik al bezig met mijn huis gezellig maken. Maar dit jaar wilde het maar niet lukken. Uiteindelijk had ik toch wel zin in de kerstdagen, omdat ik ook een week vrij zou zijn. Op Eerste Kerstdag zou ik naar een balletvoorstelling van De Notenkraker gaan en op Tweede Kerstdag zouden we gezellig uit eten gaan. Maar helaas, vanaf de dag voor Kerst heb ik kotsmisselijk en met hoge koorts op bed gelegen. En toen waren ineens al die feestdagen voorbij en moest ik gewoon weer aan het werk.

Zo gaat het niet langer. Of ik zit binnenkort thuis met een burnout, of ik ga het anders aanpakken. Bepaalde dingen heb ik helaas niet zelf in de hand. Maar wat ik kan doen, ga ik doen. Oftewel, van elke dag een feestje maken, ongeacht de omstandigheden. Ze zeggen wel dat het leven een feestje is, maar dat je wel zelf de slingers op moet hangen. Ik weet dus wat me te doen staat.


Dit weekend heb ik een begin gemaakt. Voor het eerst sinds tijden heb ik mijn hele interieur omgegooid. Het voelde zo heerlijk om weer te doen wat me blij maakt! Lekker schuiven, creatieve oplossingen zoeken, rommelen met accessoires en het gezellig maken. Aangezien ik al jaren schuif, zou je denken dat ik alle opstellingen in huis nu wel gehad heb. Maar nee, zoals ik het nu heb neergezet heeft het nog niet eerder gestaan. Het bureau staat weer voor het raam, dus dat is niet nieuw, maar voor het eerst heb ik de bank naar de andere hoek van de kamer verhuisd. Dat is nu een heerlijk knus plekje geworden om te zitten en lekker een boek te lezen. Ik snap niet dat ik daar niet eerder op gekomen ben. Maar het bevalt tot nu toe prima en ook de dieren vinden het een lekker plekje om te slapen.





Bij Ikea kocht ik muurstickers met vlinders, die ik op de licht blauwe muur heb geplakt. Instant happiness!




Dus het begin is er. Nu volhouden. Maar dat is altijd het lastige van goede voornemens, toch? Tips iemand?


Reacties

  1. Je bent goed op weg sussie! Ik ben trots op je! Kus van Zus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap van je Deb!Schrik wel een beetje van hoe het met je gaat! Mail je snel! Liefs Gineke En...wat schryf je toch leuk!! Ook al gaat het over wat minder leuke dingen.... x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel erg goed van je! Ik vind het altijd leuk om je blog te lezen, ook al ken ik je niet persoonlijk. Ik heb voor mezelf ook goede voornemens gemaakt die ik dit jaar graag vol wil houden. Misschien is dit een tip voor je: schrijf op een aantal papiertjes je voornemen en leg die op plaatsen waar je vaak komt/kijkt: bijvoorbeeld de badkamerspiegel. Ik heb ook altijd zo'n kaartje in mijn autopapieren zitten.
    Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints