De matroos en het meisje

Zoek je een leuk restaurant in Rotterdam? Dan weet ik een aanrader voor je: De matroos en het meisje. Het is een klein restaurantje in Katendrecht, waar je op tijd moet reserveren vanwege de beperkte ruimte maar vooral ook omdat het razend populair is. De recensies zijn lovend en dat bleek terecht. Er is geen menukaart. Het enige dat je kunt kiezen, is het aantal gangen. Verder kun je aangeven wat je absoluut niet lust. De rest is een verrassing.


Wij kozen voor het driegangenmenu. Helaas weet ik nu al niet meer wat we precies allemaal hebben gegeten, maar ik weet wel dat het dingen waren die ik zelf niet snel zou kiezen. Aardpeer, schorseneren, zoete aardappel bij het toetje... maar lekker dat het was! De combinatie van smaken was echt heerlijk en alles was precies goed gaar. Alles was even lekker. Ik ben niet zo culinair, maar dit kon ik echt wel waarderen.




Het scheelt ook dat de sfeer in het restaurant zo gezellig is. Er hangen kanten Ikea gordijnen voor het raam, op de muur zitten blauw-witte tegeltjes en enorme muurschilderingen van Rotterdam. De kleine tafeltjes, die erg dicht op elkaar staan, zijn gedekt met een soort geruite theedoeken. De bediening is wat excentriek (gympen, tatoeages en rode lipstick), maar ontzettend vriendelijk en het zorgt dat het geheel niet oubollig wordt. Het past bij Katendrecht, met zijn beruchte verleden, dat de laatste jaren juist heel hip en booming is. Een tijdje geleden schreef ik al over Kwizien, wat een paar deuren verderop zit. Ook echt de moeite waard. Dus wil je lekker uit eten, kijk dan eens verder dan het centrum, want Katendrecht doet daar echt niet voor onder op culinair gebied.



Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints