Terug van weggeweest - een update

Sommigen van jullie dachten misschien dat ik met bloggen ben gestopt. Weer anderen zal het niet eens opgevallen zijn dat ik een tijdje offline bent geweest. In elk geval, ik ben er weer. Hoewel een 'echte' blogger natuurlijk blogt no matter what, had ik echt een goede reden om een tijdje niks van me te laten horen. Het heeft te maken met een speciaal project, waar ik later deze week meer over kan vertellen. Tot die tijd is het nog top secret. In elk geval ben ik daar de afgelopen weken bijna elk vrij uur mee bezig geweest, achter de Mac. Dus die computer kon ik op een gegeven moment niet meer zien. Na een weekje bijkomen ben ik er weer helemaal klaar voor om jullie bij te praten.

In de afgelopen weken waren er wel dingen waarover ik had willen bloggen. Zoals over de leuke grote paddenstoel die ik heb gekocht. Een beetje Kerst-achtig (dat verklaart waarom ik hem in de uitverkoop op de kerstafdeling heb gekocht), maar wat mij betreft iets wat het hele jaar door kan blijven staan. En daarna ook nog een lampje in de vorm van een paddenstoel, waar ik helemaal verliefd op ben.


Of over de geweldige film die ik in de bioscoop heb gezien: 'The help'. Zo mooi en toch ook met veel humor. Echt een aanrader. Het is een verfilming en het boek (in het Nederlands 'Een keukenmeidenroman') schijnt ook echt goed te zijn. Ligt voor 15 euro in de winkel, dus staat nog op mijn lijstje.





Of over mijn laatste schuifactie, waarbij ik mijn bank weer anders heb gezet. Maar dat is alweer wat weken geleden, dus inmiddels staat hij weer op z'n oude plek.

Kortom, allemaal oud nieuws dat niet zo leuk meer is als je het achteraf verteld. Dus tijd voor wat actueel nieuws. Vrijdag ben ik naar het jaarlijkse Boekenfestijn geweest in Ahoy. Heerlijk uren neuzen tussen duizenden boeken. Daarna ben ik altijd doodop en heb een stijve nek van het kijken, maar het is het waard. Dit jaar heb ik een aantal lekkere romans gevonden plus een aantal handige boeken over Google en InDesign. Een hele stapel en dat voor iets meer dan 54 euro. Niet slecht.


Ondanks de storm ben ik vanmiddag naar de Swan Market geweest, die gehouden werd in het voormalige postkantoor op de Coolsingel. Het was wat krap door de vele kraampjes en de drukte, maar het was in elk geval overdekt. Ik had al positieve verhalen over de Swan Market gehoord, maar was er zelf nog nooit geweest. Nu het op zo'n centrale plaats werd gehouden, moest ik er toch een kijkje nemen. En de verhalen klopten. Het is echt weer eens wat anders. Een soort mix van Etsy en Flavourites zeg maar. Dus veel zelfgemaakte tasjes, sieraden en schilderijen, maar ook kleding en heerlijke biologische hapjes. De kraam met zelfgemaakte taart en cupcakes ben ik maar snel voorbij gelopen, maar ze zagen er overheerlijk uit.

 
Het leukst vond ik Talulabelle, maar die kende ik al van de webshop. Heb nog een schattig jurkje gepast dat ik apart heb laten hangen zodat ik ergens kon gaan pinnen. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik niet meer terug ben gegaan. In plaats daarvan heb ik bij de Hema een grote corrigerende onderbroek gekocht. Met pijpjes. In een huidskleur. Ook leuk dus. Dat jurkje bestel ik wel via de webshop als ik nog 2 of 3 kilo ben afgevallen.


Wat dat afvallen betreft, ik ben nu 16 kilo kwijt. Wil er nog 9 afvallen en heb goede hoop. Hoewel... vanmiddag heb ik een doos Milka bonbons opgegeten. En weet je? In heb er helemaal geen spijt van. Ik heb er tot op de laatste calorie van genoten. Het zat er al een tijdje aan te komen en soms kun je er maar beter even aan toegeven. Dan ben je ervan af en kun je tenminste weer verder. Zo voelt het nu ook echt. Ben niet van plan morgen verder te snaaien. Op mijn werk is de situatie niet zo prettig door allerlei omstandigheden waar ik verder niks over zal zeggen (wil het vooral vrolijk houden), dus me klem eten ligt misschien voor de hand, maar zal me alleen maar slechter doen voelen. Dus vol goede moed verder!



Reacties

  1. Haa leuk dat je weer weer bent en die paddestoel waah leuk leuk!!
    Ik ben super benieuwd met wat voor giga project je bezig bent zeg! ennuh knap hoor 16 kg is al een hele berg nu de laatste loodjes en deze gaan wat langzamer maar erg is dat niet toch dat betekend wat dat betreft een evenwicht van je lijf. Ook ik pak het zo af en toe heerlijk aan (zie arretjes cake) hihihiih maar ook bij mij is het geen probleem meer ik ben al meer dan 3 jaar op mijn gewicht en kom niet meer aan dus helemaal lekker!
    fijne avond en tot de bekendmaking van je bezigheden!
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeeee you're back! Leuk om te lezen! Je ziet er super mooi uit. In ieder geval vasthouden en dan rustig die laatste kilootjes. Tot vrijdag! x S.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig, je bent er nog!
    Ik wilde al een berichtje achterlaten dat je toch echt wat vaker een stukje mag schrijven wat mij betreft!
    The Help is inderdaad geweldig, heb je toevallig The Artist ook al gezien? Dat is ook zeker een aanrader, prachtige film!
    Succes met je geheimzinnige project, ben ook benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat ik gemist ben!
    By the way, de dame op de foto ben ik niet hoor! Dat is de eigenaresse van Talulabelle. Even voor de duidelijkheid ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints