Bella Italia

Na een tijdje radiostilte ben ik er weer! Door de ziekte en het overlijden van een collega was ik even niet zo in de stemming om te bloggen over ditjes en datjes. Daarna ben ik een weekje met vakantie geweest, dus vandaar dat ik een tijdje niks van me heb laten horen.

Vrijdagavond ben ik teruggekomen van een heerlijke week in Italie. Mijn oom en tante hebben een huis aan het Comomeer waar we heel dankbaar gebruik van hebben gemaakt. Het is een rit van zo'n 12 uur met de auto, maar zodra je het terras op stapt en het spectaculaire uitzicht ziet, ben je die tocht alweer vergeten. Hoe vaak je het ook gezien hebt, dat meer met die bergen op de achtergrond... het blijft adembenemend mooi.






Van de vijf dagen dat we er waren, hebben we er vier kunnen genieten van heerlijk warm en zonnig weer. Dat betekende lange dagen met niks anders dan zonnen, zwemmen en lezen. Wat wil een mens nog meer? En ook een hond geniet dan volop, zo bleek. Robin was voor het eerst mee en had de tijd van zijn leven. De tuin bij het huis is vrij groot en afgesloten, dus van 's morgens vroeg tot 's avonds laat kon hij z'n gang gaan. Er zitten daar nogal wat hagedisjes en daar heeft Robin dus de hele week op gejaagd. Nou ja, naar gezocht kan ik beter zeggen. Ik geloof niet dat ze op enig moment het gevaar liepen gevangen te worden. Robin liep de hele dag rond de bosjes of de bloempotten waar hij een hagedisje had gezien. Werd hij moe, dan ging hij languit voor de desbetreffende bloempot liggen in de hoop dat die hagedis te voorschijn zou komen. Wat natuurlijk nooit gebeurde zolang hij daar lag. Maar het nam hem totaal in beslag. Zo erg, dat hij geen aandacht had voor het eten dat op tafel stond of het bot dat ik hem gaf. En maar kwispelen. Ik vrees dat het ook voor hem weer een hele omschakeling is nu we weer terug in Nederland zijn. De katten zijn nog tot dinsdag op hun logeeradres, dus hij hangt maar wat verveeld rond in de flat.


 Hieronder wat plaatjes van schilderachtige straatjes in Bellagio, een dorpje vlakbij het huis waar we waren. We hadden nog een stille hoop George Clooney tegen te komen, maar helaas, je kunt blijkbaar niet alles hebben... Maar dichtbij kwam het wel; heerlijk eten, zon op je botten, een zwembad om in af te koelen en lange avonden met spelletjes en goede boeken... ach, who needs George?








Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints