Kerstsfeer snuiven

Vandaag was het weer tijd voor ons halfjaarlijkse bezoek aan Intratuin Halsteren. We gaan altijd aan het begin van de lente om de nieuwe plantjes te bekijken en vrolijke spulletjes voor pasen te shoppen, en we gaan elk jaar een paar weken voor kerst om lekker in de kerststemming te komen.

Bij aankomst bleek de voormalige koffiehoek omgebouwd te zijn tot een modern en ruim restaurant. Aangezien onze koffie met 'applepoint' een belangrijk deel uitmaken van de Halsteren traditie, geen onbelangrijke constatering. Groot voordeel is dat we nu al bij binnenkomst meteen aan het gebak kunnen. Je moet natuurlijk goed op krachten komen voor al dat shoppen dat je te wachten staat! We waren aangenaam verrast met het uitgebreide assortiment gebak; van verschillende soorten muffins tot pecanbroodjes, appeltaart en warme wafels. Het maakte de keus niet bepaald eenvoudig, maar doorzetters als we zijn, hebben we ons er moedig doorheen geslagen. Oftewel, we namen er elk twee.



Omdat ik elk jaar opzie tegen het uit de knoop halen van mijn kerstboomlichtjes, heb ik een nieuwe set aangeschaft. Het zijn hele kleintjes en ze zitten op een lijn in plaats van op een lus. Je hoeft ze ook niet vast te maken. Al met al een hele verbetering. Ik weet natuurlijk nog niet hoe ze volgend jaar uit de doos te voorschijn komen, maar nu ging het ophangen in elk geval een stuk sneller dan normaal.

In Halsteren hebben ze een grote afdeling met dierenbenodigdheden, waar ik altijd mijn ogen uitkijk. Wandelwagens voor de hond, kattenkrabpalen in de vorm van complete bomen of kastelen en een hele verzameling halsbanden en speeltjes. Dit keer hadden ze ook een soort design kattenslaapplekken. Zo leuk! Past niet echt bij mijn spullen, maar bij mijn broer zou het super staan! Nu alleen nog een kat natuurlijk.



Voor Robin heb ik een beige kabeltrui gekocht. Jaren geleden zag ik een hond bij Harrods met een rode koltrui aan. Dat stond zo leuk en stoer, dat wilde ik ook. Sindsdien kijk ik altijd bij webshops of ik een leuke en vooral ook betaalbare zie. Mijn hond loopt echt niet in jurkjes (het is per slot een ventje!) en ik hou ook helemaal niet van halsbandjes met strass steentjes enzo. Maar deze kon ik gewoon niet laten liggen. De foto houden jullie nog even tegoed, want na de trui tien minuten aangehad te hebben, werd meneer zo mopperig, dat ik 'm toch maar weer uitgedaan heb. Vast een kwestie van wennen (hoop ik).  

Inmiddels staat mijn boom in vol ornaat te schitteren met z'n piepkleine lichtjes en, zoals gewoonlijk, propvol ballen, strikken en harten. Dit jaar heb ik voor het eerst wat pastels met het rood gemixd, waardoor het allemaal wat 'PIP-iger' is geworden. De kaarsen zijn aan, de kaneelkerststerren liggen klaar om gegeten te worden met een grote beker koude melk, en op de achtergrond klinkt mijn favoriete cd met Ierse kerstmuziek van Moya Brennan. Genieten!






Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints