Kerstkater? Welnee!

Ik heb mijn blog de laatste weken enorm verwaarloosd, waarvoor excuses! Ik hoop dat iedereen fijne kerstdagen heeft gehad. Ik in elk geval wel! Vrijdag was ik lekker al vrij, dus hondje Robbedoes en ik zijn al vroeg in de middag richting Den Haag vertrokken. De trein had wel wat vertraging, maar verder viel het allemaal reuze mee. In Den Haag lag trouwens veel meer sneeuw dan hier in Rotterdam. Hond vond het geweldig, maar op de weg was het niet altijd even handig. Zo hebben we mijn broers auto twee keer moeten aanduwen om 'm van de parkeerplaats te krijgen!

Vrijdagavond ben ik met mijn 'schoonzusje' en haar moeder naar de kerstnachtdienst geweest van de Amerikaanse kerk. Die is gelukkig vlakbij, dus konden we er lopend naartoe. De dienst was erg mooi en ook de liederen die gezongen werden, waren tenminste 'echte' kerstliedjes. Heel bijzonder was het zingen van 'Silent night' aan het einde van de avond. Iedereen had bij binnenkomst een klein kaarsje gekregen en die werden nu aangestoken. De lichten gingen uit en met alleen die kleine kaarsjes als verlichting zongen we zachtjes 'Silent night'. Heel mooi.


We waren pas tien minuten thuis toen ook mijn broer aankwam. Hij was mijn zus gaan ophalen in Oud-Beijerland, dus nu waren we echt compleet en kon de kerst beginnen!

Eerste kerstdag scheen de zon, dus een goede gelegenheid om even lekker een frisse neus te halen. Met Robin zijn we een eind gaan lopen over de Waalsdorpervlakte. Er lag nog een dik pak sneeuw, dus Rob ging helemaal uit zijn dak. Op de terugweg verdween de zon en zagen we een donkere lucht aankomen. We waren nog niet binnen of het begon te sneeuwen. Gelukkig konden we 's avonds nog wel met de auto weg, al was het behoorlijk glad. We waren uitgenodigd bij de broer van Shia en zijn vriendin, waar ook Shia's ouders waren. Veel gelachen, heerlijk (en natuurlijk teveel) gegeten... kortom, een prima kerst!


Tweede kerstdag hebben we lekker een beetje aangerommeld en 's avonds nog heerlijk bij Dick en Shia gegeten. Daarna hebben mijn zus, Robin en ik de trein terug naar Rotterdam gepakt.

Het is inmiddels alweer woensdagavond, dus ik ben al over de helft van mijn heerlijke vrije week. Jammer dat de tijd zo snel gaat! Maar wat is het lekker om alle tijd te hebben om een beetje in huis te rommelen. De kerstboom is alweer opgeruimd, maar de winter duurt nog lang, dus op de bank ligt een lekkere dikke plaid en overal staan kaarsen. Ondanks dat we op oudejaarsavond nog even lekker gaan genieten van allerlei lekkers, kan ik ook wel weer verlangen naar wat gezonder eten; een knapperige, goed gevulde salade, lekker vers fruit en een normale avondmaaltijd. Maar dat komt volgende week wel weer, als alle feesten weer voorbij zijn en we weer verder gaan met het normale leven.

Vroeger had ik dan echt een soort kater. Maar ach, alles op z'n tijd. En zelfs januari heeft z'n leuke en goede kanten; weer fris ertegenaan, een nieuw jaar dat nog helemaal open ligt... Nog even en de eerste voorjaarsbollen zijn weer te koop. De hyacinten waren zelfs voor de kerst al te krijgen. Heerlijk, die geur weer in huis! Terwijl ik dit schrijf, zit ik met mijn haar in de verf. Een mooi warm kleurtje erin en we kunnen er weer helemaal tegenaan deze winter!



Ik wens iedereen vast een gezellige jaarwisseling!!


Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints