Flower power

Bij mij gaan de dingen meestal in vlagen; ik stort me ergens helemaal in en doe meteen niks anders meer. De ene keer verslind ik het ene boek na het andere en doe ik echt niks anders dan lezen. De andere keer ben ik helemaal 'into' het haken en zit ik net zo lang met een boek en een bol wol te klooien tot ik iets heb wat op een gehaakt lapje lijkt. Of ik heb een tv serie ontdekt waar ik helemaal wild van ben, waar ik avond aan avond naar moet kijken.


Zo ook met schilderen. Na maandenlang geen kwast vastgehad te hebben, heb ik ik in vier dagen zes schilderijen gemaakt. Ik had zo'n zin om iets met bloemen te maken, met veel felle, vrolijke kleuren. Dus zoals met alles, kon ik niet meer stoppen en kliederde tot 's avonds laat door tot de verf in m'n haar zat. Met als gevolg dat m'n woonkamer weer een kleurinjectie heeft gekregen (alsof dat nodig was) en ik voorlopig geen verf meer kan zien. Alhoewel... ik ben voorzichtig begonnen met aquarelverf. Heb ik jaren niet gedaan, maar is wel weer leuk voor de afwisseling. Maar gezien de heerlijke stapel boeken die naast mijn bank klaar ligt en de pas verschenen boeken waarvan het een kwestie van tijd is voor ik ze ga kopen, zou mijn volgende manie weleens lezen kunnen zijn...











Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints