PAX van m'n hart

Eindelijk is het zover: de nieuwe kledingkasten staan! Het in elkaar zetten viel nogal tegen. Vooral de schuifdeuren waren een regelrechte ramp. Na de vierde keer dat de deur eruit viel na 'm erin te hebben gehangen, waren we er klaar voor om 'm het raam uit te mikken. De truc bleek te zitten in een klein soort schuifje dat je om moest zetten. Fijn dat ze dat even duidelijk in de handleiding zetten. Dus mijn advies zou zijn: neem gewone deuren met een scharnier. Scheelt veel werk en vooral veel frustratie!


Maar goed, ze staan en ze zijn geweldig! Wat een zee van ruimte ineens. Hoewel ik met mijn kleren de boel al aardig vul, dus leeg zijn ze niet bepaald. Maar alles kan nu op een apart hangertje, zodat ik me niet gek zoek 's morgens naar een vest of shirtje dat onder twee andere dingen hangt. Ideaal.





 Alle rommel die uit de kasten in het zijkamertje kwam, moest natuurlijk wel een andere plek krijgen. Het grootste deel paste gelukkig in mijn grenen kast (wat dus mijn kledingkast was), maar het valt toch tegen hoeveel rommel je verzamelt. En dan echt van die spullen waarvan je niet weet wat je ermee moet. Bloempotten, blikken met restjes verf, tafelkleden, beddengoed.... Je doet het niet weg, maar waar laat je het? Om nog maar niet te spreken van alle kussentjes die ik heb. Ik weet in elk geval wel dat ik het naar mezelf toe niet meer kan maken de komende jaren nog kussentjes of spreien te kopen. Schoenen en tassen eigenlijk ook niet, want die passen anders niet meer in de kast. Mijn oude witte kasten heb ik gebruikt voor mijn schoenen en onderin heb ik mijn tassen gezet. Het lijkt net een winkeltje zo. Maar of er inderdaad niks bij komt kan ik niet garanderen...


Wat heel vreemd was, is dat er bij de kast met de scharnieren geen handvatten zaten. En de PAX planner van Ikea gaf ook niet aan dat ik die er los bij moest kopen. Niet zo handig, dus ik heb bij Xenos hangertjes gekocht. Het zijn halve kopjes, bedoeld om je theedoek aan te hangen. Ik heb ze geverfd en ze met montagekit aan de deuren geplakt. Ze zijn gelukkig heel licht, dus dat hield prima. Voor de maagdelijk witte deuren moet ik nog wat leuks bedenken, maar dat komt wel. Misschien iets met masking tape? In elk geval iets dat er weer af kan, want ik vermoed dat ik het na een paar weken alweer zat ben en weer wat anders wil. Dus alle ideeen zijn welkom!


Reacties

  1. goede tip hihi, ik heb ze vandaag besteld maar met scharnieren ;)... ik zit er aan te denken om er tekst stickers op te maken ? mss een idee.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints