Move over Martha!

Of het nou aan het weer ligt of aan mijn ontdekking van Mollie Makes weet ik niet, maar ik ben heel crea bezig de laatste tijd. Nu ik erover nadenk zou het ook te maken kunnen hebben met een boek dat ik laatst op de boekenbeurs heb gekocht. Het heet 'Maak het! met je eigen webwinkel' en is geschreven door Machteld Stilting. Ik heb niet echt behoefte om een webwinkel te starten, maar het is wel een heel leuk boek om te lezen. Het gaat over allemaal creatieve vrouwen die hun producten online verkopen. En dan niet van die beplakte dakpannen en geknipte kaarten, maar echt hippe spullen. Als ik dat lees, krijg ik helemaal zin om ook dingen te plakken, knippen en vooral te naaien. Ik vrees dat een naaimachine nog een stap te ver is voor mij (gezien mijn complete onvermogen om te handwerken). Maar gelukkig is er nog veel meer te doen. Dus ik ga los!


De afgelopen weken heb ik een kussen geknoopt (zou vroeger heel fout zijn, maar is nu juist heel hip), geschilderd, een sterrenslinger gemaakt en mijn eettafel en stoelen geverfd. Van het geknoopte ding een kussen maken was weer net wat te lastig (moet je voor naaien), dus in plaats daarvan heb ik 'm vastgespijkerd aan een canvas dat ik voor het schilderen gebruik. En voila, een geknoopt schilderij. Ik krijg er toch nog een wat geitenwollen sokken gevoel van, maar stiekem vind ik 'm ook wel erg leuk.




En toen ik op de boekenbeurs een boekje over haken zag liggen, begon ik me af te vragen of ik dan toch, heeeeeel misschien, zou kunnen leren haken. Een deken van granny squares, dat zou ik willen maken. Dus ik dat boekje gekocht. Nou, ik begreep er helemaal niks van. Filmpjes op YouTube gekeken, maar daar werd ik niks wijzer van. Het deel in de hersenen dat je nodig hebt voor handwerken is bij mij gewoon erg slecht ontwikkeld. Ik heb duidelijke uitleg nodig. Heel duidelijk en vooral heel langzaam.

 
Maar ik was niet van plan het zomaar op te geven. Dus bij Pipoos heb ik een nieuw boekje gekocht. Dit keer met duidelijkere plaatjes en uitleg. En wat denk je? Na zo'n 15 keer uithalen en opnieuw proberen heb ik mijn eerste granny square gehaakt! Echt, op een foutloos tentamen zou ik niet trotser kunnen zijn dan op mijn minilapje bloed, zweet en tranen. Wat een overwinning!


En nu heb ik de smaak te pakken. Het liefst zit ik elke avond heerlijk truttig op de bank met m'n bollen wol. Ik moet me nog heel erg concentreren (er gaat nogal eens een steekje mis moet ik bekennen), dus de televisie leidt teveel af. Maar wat heel lekker werkt is een luisterboek op de achtergrond. Ik heb eens een hele serie boeken van Agatha Christie gedownload, dus dus die zet ik steeds op. Vooral Miss Marple sluit heel goed aan bij m'n huiselijke gevoel als ik met m'n haaknaald in de weer ben. Het zal nog wel een paar jaar duren voor ik m'n deken af heb, maar dat geeft niet. Tegen die tijd ben ik misschien wel aan een cursus naaien toe, wie zal het zeggen? Nooit gedacht dat ik ooit zou kunnen haken ook. The sky is the limit!





Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints