Crea Mollie

Zag vandaag dat het al bijna een maand geleden is dat ik een berichtje heb geplaatst. Ik schaam me diep. Net als de rest van Nederland heb ik flink de griep gehad. En dat niet 1, maar 2 keer. En dat in minder dan anderhalve maand tijd. Tja, baas boven baas he?

Maar inmiddels ben ik weer fris en fruitig aan het werk. Hoewel voor korte duur, want morgen is mijn laatste werkdag. Bij mijn huidige werkgever althans. Op 1 november begin ik in een nieuwe baan en tot die tijd heb ik heerlijk een weekje vrij. Alle gewoontes en routines van de afgelopen 5 jaar loslaten en opladen voor de klus die me wacht. Ik heb er zin in!


Helaas werkt verder iedereen de komende week gewoon, dus ik zal me in mijn eentje moeten vermaken. Maar ach, what's new? Als single met alleen maar vriendinnen met partner en kroost, ben ik gewend dingen in mijn eentje te ondernemen. Sowieso moet de hond naar de trimmer en ikzelf naar de tandarts. Voor zover de leuke afspraken. Verder staat een bezoekje aan Ikea op het programma. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest, dus hoog tijd om weer eens lekker te neuzen. En natuurlijk die Zweedse ballen, he?


 Sinds ik een aantal edities van het tijdschrift Mollie Makes heb gelezen, heb ik enorme zin om zelf iets creatiefs te gaan doen. Helaas behoren breien, naaien en haken niet tot mijn talenten, dus aan de voorbeelden en ideetjes uit het blad heb ik weinig. Ik blijf het jammer vinden dat ik geen gevoel voor handwerken heb. Je ziet zulke leuke stofjes op internet en zelfs de breipennen en haaknaalden zijn tegenwoordig te koop in de leukste kleuren. Alleen daarvoor al zou je willen breien.




Plus natuurlijk dat het ontzettend hip en trendy is. Kijk bijvoorbeeld in Flow of Mollie Makes; degenen die los gaan met wol en frobelen met vilt, zijn van die artistieke types met rood haar en tatoeages, maar wel in vintage jaren '50 kleding met hakken en rood gestifte lippen. Ook wat dat betreft pas ik niet in het plaatje vrees ik. Maar gelukkig zijn er meer mensen zoals ik. Mensen die zouden willen dat ze ook zo hip en creatief waren. Voor ons is er Etsy. Zijn we toch een beetje trendy. En ondertussen ga ik naar KreaDoe. Wie weet voor welke creatieve uitbarstingen dat nog gaat zorgen. Een mens mag hopen, toch?




Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints