Slaapkamer make-over

Ik ben alweer een week aan de slag in mijn nieuwe baan en ik heb nog helemaal niet verteld hoe het afgelopen is met mijn slaapkamer make-over.  Maar dat is dan ook meteen de reden. Een gedeelte van de dag thuiswerken is een uitkomst en echt heel fijn, maar het betekent in mijn geval ook dat ik veel meer uren maak dan ik zou doen als ik alleen op kantoor zo zitten. Ik zit vaak 's avonds nog wat te werken. Geen probleem, maar daardoor loop ik wat achter met mijn blogs.

Maar beter laat dan nooit, dus hier alsnog het verhaal van de slaapkamer. Ik wilde graag een wat knussere slaapkamer en een groter bed. Ik heb uiteindelijk inderdaad het zwarte smeedijzeren bed van Wehkamp gekocht, inclusief matrassen. Bevalt heel goed! De matrassen liggen heerlijk en het bed was redelijk simpel in elkaar te zetten. In je eentje is het altijd wat lastig, omdat je niemand hebt om even een kant vast te houden terwijl jij aan het schroeven bent, maar het is gelukt.

Het houten ledikant is naar het kleine logeerkamertje verplaatst. Dat betekende dat het bed dat daar stond, en wat eerst op het balkon stond als 'loungebed', terug naar buiten moest. Voor wie nog weet wat een toestand het was om dat bed in elkaar te zetten en later naar binnen te halen, komt het niet als verrassing dat ik er niet naar uit keek om 'm weer te verplaatsen. Maar wat moet dat moet. Dit keer heb ik het wel anders aangepakt; ik heb 'm via het raam naar het balkon verplaatst. Best eng, want dan moest hij eerst voor een deel over de balustrade hangen. Stel je voor dat zo'n bed kiept en naar beneden valt. Ik wil er niet aan denken. Gelukkig ging het goed en stond hij na wat angstige minuten trekken en sjorren op het balkon.


Om de slaapkamer een nieuwe look te geven, heb ik eerst het LIEF! behang eraf gehaald. Dat was van dat behang waarbij je de muur insmeert in plaats van het behang. Ik wilde er nieuw behang op doen, dus het oude moest er eerst af. Het nieuwe behang plak je namelijk ook direct op de muur, dus daar mag geen ander behang onder zitten. En wat bleek? Zulk behang trek je er zo vanaf! Geen restjes papier of lijm, je zou het behang zelfs opnieuw kunnen gebruiken. Heerlijk als iets zo makkelijk gaat!
Het wandje heb ik opnieuw behangen met een roze-wit ruitje. De muur ernaast heb ik appeltjesgroen geschilderd. Na de eerste laag verf had ik nogal mijn twijfels of het wat zou worden, maar toen de tweede laag erop zat en alles mooi egaal van kleur werd, vond ik het wel leuk. Zeker toen het bed stond en leuk aangekleed was met een roze dekbed (Hema, 20 euro) mijn Rosali sprei en kussens, had het echt het sfeertje dat ik voor ogen had. Wat lijstjes aan de muur gehangen en klaar!

Sorry voor de kwaliteit van de foto's. Het was avond, dus vandaar dat ze niet zo scherp zijn. De donkere bloemen op de muur zijn trouwens schaduwen van mijn Ikea paardenbloemlamp.






Ik heb mijn blauwe ribfluwelen gordijnen eindelijk korter gemaakt, zodat ze niet meer over de grond slepen. Zoals jullie weten kan ik echt niet naaien, dus ik heb er gewoon een heel stuk afgeknipt en de randen naar binnen geslagen. Vastgeplakt met brede tape en voila! Een mens die geen naaimachine heeft, moet nou eenmaal andere oplossingen bedenken. Dus misschien een beetje vreemd, maar het werkt wel!

Na al het slepen, schilderen en behangen was ik helemaal gesloopt. Maar wat is er dan lekkerder dan in een warm bad stappen en daarna heerlijk je nieuwe bed induiken? Pure bliss!





Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints