Home sweet home

Ik ben weer in het land! Gisteren teruggekomen van een heerlijke vakantie in de Dominicaanse Republiek. Doodmoe van de lange reis en het tijdverschil, maar met een lekker kleurtje en vol vitamine V.


Voor het eerst van mijn leven ben ik helemaal in mijn uppie op vakantie geweest. Het kwam nu eenmaal zo uit en ik dacht: "Waarom niet?" Eerlijk is eerlijk, het is wat minder gezellig dan wanneer je iemand hebt om mee te kletsen, hangend in het zwembad, of om samen te lachen over de bijzondere outfits die sommige hotelgasten 's avonds aantrekken. Maar het is prima te doen.



Het was alle dagen prachtig weer met hoge temperaturen en volle zon. Het eten was niet alleen uitgebreid, zoals eigenlijk meestal is bij een all inclusive resort, maar ook echt van hele goede kwaliteit. Het ontbijt is altijd mijn favoriete maaltijd en ook nu ben ik weer, ondanks alle goede voornemens, gezwicht voor de donuts, pancakes, croissantjes en warme kaneelrolletjes (!). Maar ook 's avonds heb ik zitten smullen. De vis, de kip in zoete saus, de overheerlijke 'brownieballetjes'... het was allemaal even vers en even lekker. Als ik nog langer was gebleven was ik echt dichtgeslibd.



Er waren 3 zwembaden, waarvan er eentje heerlijk rustig was zonder harde muziek en animatieteam. Veruit mijn favoriet. Maar het strand was ook geweldig. Wit zand en prachtig helder blauw water. Helaas geen schelpen, maar dat had weer als voordeel dat je ook makkelijk uit het water kon komen zonder je zeer te doen. Het strand liep aan beide kanten heel ver door, dus je kon heerlijke einden wandelen.







 



Voor de inwendige mens was er aan het strand een prima restaurant voor cocktails en alle andere drankjes, en tussen de middag kon je er heerlijk eten (hotdogs, hamburgers, 6 soorten pizza, mosselen, uitgebreide saladbar, pasta, patat, kip, vis, fruit, etc.). Na de lunch kon ik me nog net naar mijn ligbedje onder de palmen rollen, om daar de siesta door te brengen. Wat een leven!

Het resort bestond uit kamers, die in de buurt van het zwembad en het strand lagen, en bungalows. De kamers waren nieuwer en daardoor ook wat luxer. De bungalows lagen wat verder van alles vandaan, maar er reed de hele dag een soort golfkarretje met aanhanger (een soort treintje dus) heen en weer, zodat je niet perse hoefde te lopen. Ik had een hele bungalow voor mezelf, zodat ik kon kiezen uit 2 kingsize bedden. De huisjes zagen er gezellig uit en waren van binnen ook prima, compleet met flatscreen tv (met Amerikaanse zenders, yes!) en koelkastje. De muren waren helaas erg dun, waardoor ik mijn buren letterlijk had kunnen verstaan, ware het niet dat ze Russisch spraken. Het stel met schoonmoeder was nogal luidruchtig, maar wat vooral jammer was, was de peuter die om het minste of geringste begon te huilen. Standaard om half vijf 's morgens. Maar elk nadeel heb z'n voordeel; ik was vroeg op en zat dus al vroeg aan het ontbijt. Juist de ochtendzon is heerlijk en ook in je eentje in een doodstil zwembad dobberen geeft me echt een Zwitser Leven gevoel.







Gistermiddag landde ik na een vlucht van 13 uur op Schiphol. Door vertraging, een tussenlanding op Curacao en wat oponthoud daar op de luchthaven was het een erg lange dag/nacht geweest. Het tijdverschil met de Dominicaanse Republiek is 6 uur. Gelukkig heb ik in het vliegtuig kunnen slapen, wat normaal niet lukt, dus ik ben de dag redelijk doorgekomen. Vuile was zit in de machine, boodschappen gedaan en gisteravond is mijn hondje Robbedoes gebracht. Morgenavond komen de katjes ook thuis en is mijn clubje weer compleet. Hoe lekker de vakantie ook was, thuis komen is altijd weer heerlijk!!





Reacties

Populaire posts

Greengate lente/zomer 2011

The boy in the striped pyjamas

Nieuwe PIP prints